Ik ben sinds een tijdje opzoek naar een verzorger/bijrijder voor m’n paard maar ze gedraagt zich toch zó zuur met iemand anders op haar rug…
Laat ik bij het begin beginnen: Een aantal maanden geleden begon mn paardje staakgedrag te vertonen. Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan en heb een dierenarts + osteopaat erbij gehaald. Deze klachten waren eindelijk verholpen (maandje geleden en we rijden weer volop zonder last).
Nu ben ik opzoek naar een verzorger/bijrijder maar elke keer dat ik iemand erop laat vertoont ze weer datzelfde staakgedrag…
Ivm dat ze een tijdje geleden last had ben ik gewoon zo bang dat ze nog last heeft, maar toch als ik weer opstap is er niks aan het handje en loopt ze braaf haar rondje. Op deze manier offer ik toch liever wat van m’n studie op om haar elke dag even te bezoeken, zo is het voor de verzorger niet leuk en voor het paard overigens ook niet.
Vroeger had ik wel iemand die haar voor me reed tijdens m’n vakanties, daarbij was ze wel enorm lief en zette ze haar best beentje voor. Maar dat was alweer voordat ze last kreeg, vandaar ook dat ik een verband met pijn leg. De ruiter rijdt ook wel hoger niveau maar lijkt me dat ze alsnog braaf kan blijven toch? Ik rij namelijk ook niet de sterren van de hemel

Hebben jullie ook zo’n eenkennig paard of zou dit toch ongemak zijn?? Ik weet het ff niet meer