Graag even goed lezen voor je een reactie geeft.

Begin december wilde mijn paard niet meer eten, ik heb gelijk de dierenarts langs laten komen. Ze had iets verhoging maar geen koliek of iets anders wat ernstig was. De dierenarts vermoede iets van een virus en heeft haar pijnstilling gegeven, na een paar uur begon ze weer te eten en voelde zich zichtbaar beter.
Na een week rust wilde ik weer gaan rijden, kom ik op stal heeft ze haar oog dicht en dik en zichtbaar pijn. Dus paard in de wagen gezet en naar de kliniek gereden, bleek dat ze een beschadiging had aan haar oog. Ik heb zalf gekregen en daar 6 keer daags mee gesmeerd. Na een paar dagen was alles weer goed en ben ik begonnen met rijden. Ze was opgewekt en blij.
Maar nu sinds een paar dagen is ze traag en lusteloos en ik weet niet waarom. Ze eet gewoon goed, ze krijgt ongeveer 10 kilo hooi per dag en staat overdag op de wei en ook daar is mogelijkheid tot hooi eten.
Met rijden gaat het eigenlijk gewoon goed, ik merk daarin geen verschil en heb ook niet de indruk dat ze geen zin heeft om te rijden. Maar als ze na het rijden de wei in gaat loopt ze heel traag achter mij aan en geeft een lusteloze indruk. Eenmaal op de wei loopt ze gewoon naar achter en gaat grazen. Als ze uit de wei gaat tegen ongeveer 4 uur staat ze al vooraan te wachten en loopt weer traag naar stal. Eenmaal op stal eet ze gewoon haar brokjes op en begin dan even aan het hooi. Vervolgens gaat ze over op rust en kijkt sneu voor zich uit in de avond begint ze weer met hooi. De volgende ochtend is het hooi bijna of volledig op. Dus eten doet ze gewoon goed.
Ik weet dus niet wat haar mankeert maar ze is zo sloom en lusteloos ik heb niet de indruk dat ze ziek is gezien ze goed eet en met rijden ook niet anders is. Maar ik heb haast de indruk dat ze een soort winterdip heeft door dit slechte weer, kan dit überhaupt?
Hier onder even een lijstje zodat jullie een idee hebben wat ze krijgt aan voer etc.
* 2 keer daags metazoa fitright en gut en gastro van vitalstyle, en brandnetel & kleefkruid.
* Over de dag verdeeld wat winterwortels
* Ongeveer 10 kilo hooi per dag
* Overdag op de wei
* Recent een wormenkuur gehad
* Recent een zandkuur gehad
* Na het rijden krijgt ze slobber van vitalstyle
* Ze heeft een mineralen liksteen in stal hangen die ze goed gebruikt
* We rijden gemiddeld 3 keer per week en doen op dit moment niks wat heel intensief is
* Temperatuur vandaag: 37.7/37.8
* Ze mest goed
* Ze kauwt goed
* Paard is een 13 jarige merrie
* Paard heeft cpl, maar zeer goed onder
controle op het moment zelfs niks te zien
Hopelijk hebben jullie ideeën.