Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flubberboot schreef:Hoeveel vitalbix?
Edit: bericht aangepast dus vraag niet nodig.
Durf je het met hoofdstel of hengstenketting te doen?
oji schreef:Is de energie sinds de nieuwe stal? Want hoe heb je het opbouwen tot nu toe gedaan dan? Opbouwen tot 8 minuten draven komt ook niet uit de lucht vallen.
Longeren met een paard dat herstellende is van een peesblessure is uit den boze. Beweging moet juist gecontroleerd zijn.
Als je er zelf niet op durft, ga op zoek naar een revalidatieruiter, maar dat zal niet voor niets zijn.
Als het echt niet anders kan, dan rijden met wat sedatie.
ruitje schreef:Doof maken wil ook helpen
DorkyDweeb schreef:ruitje schreef:Doof maken wil ook helpen
Ik denk inderdaad dat van die oordopjes zouden helpen, maar ik weet nu al (aangezien ze gevoelig is bij de oren) dat ze dat eruit gaat gooien. Dan heb je nog van die oornetjes, werkt dat? Ze begint vaak met rennen door wat gekraak of iemand die iets pakt/opent.
Kelly_Taco schreef:Ik zou lekker een kaptoom om doen en er veel meer een werkje van maken ipv een rondje stappen.
Als laag, halt, afstand laten nemen naar achter, stukje stappen en zo herhalen.
Je kunt als ze zo druk zijn het beste hun brein aan het werk zetten.
Geef haar van te voren met poetsen al een snuffelmatje met je vitalbixjes erin zodat ze daar al haar hersens aan het werk zet.
Dat creëert een veel rustigere basis om vanuit iets te gaan doen.
DorkyDweeb schreef:Flubberboot schreef:Hoeveel vitalbix?
Edit: bericht aangepast dus vraag niet nodig.
Durf je het met hoofdstel of hengstenketting te doen?
Ik rij haar altijd bitloos, dus hoofdstel zou dan met kaptoom zijn zonder bit. Hengstenketting is misschien wel een idee, maar dan zou ik die om de neus moeten doen toch?