Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Maar je moet ook wel terecht kunnen en dat lijkt toch echt steeds moeilijker te worden.
Degene aan de telefoon moet acuut van minder acuut onderscheiden. Dat verschil hebben we zelf ook wel meegemaakt en dat kan je zelf vaak goed aangeven. Maar snap ook dat mensen heel erg in paniek bellen voor iets wat minder acuut is.
Hoefsmeden hebben het vaak ook druk. Houden vast ook spoedplekken open, maar ze zijn ook niet allemaal goed bereikbaar tijdens het werk.
En niet alles is ene hoefzweer. Heb al te vaak gezien dat er gewroet wordt omdat men per se een zweer wil vinden, die er gewoon niet zat.
En omgekeerd dat je er niet even bij kan en toch geduld moet hebben.
Ik ben misschien van vroeger verwend met de zelfstandig werkende veeartsen waar je een meer persoonlijk contact had en ook wist wat je aan elkaar had. Die wist of iemand basis kennis had of te snel belde en even gerust gesteld moest worden.
Niet alle (goede) veeartsen hebben een grote kliniek met alle apparatuur. Dan moet je dus vaak uitwijken naar een ander adres. Bij kreupelheid is de wachttijd 3 dagen tot 3 weken voor uitgebreid onderzoek.
Ergens heen gaan is fijn, maar echt niet altijd mogelijk. Juist bij de ernstige gevallen dat het nodig is, wordt het vervoeren van een paard wel een ding.
anoukwendy schreef:Mijn dierenarts zegt wel eens dat ik heel veel geld had kunnen besparen als ik niet zo snel bel als dat ik doe