Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElSea schreef:Zaagsel werkt hier super bij mijn astma patient. Ik heb hem eens een week op stro gehad, dat was echt drama. Zaagsel gaat nu al maanden goed, en het is erg zuinig in verbruik! Als je de stal 'opstrooit' kun je zelf ook voelen dat het helemaal niet stoft. Echt fijn spul. Ik zou het merk nog voor je na kunnen gaan.
BarieskaBo schreef:Het is in zoverre noodzakelijk om ze op stal te zetten dat ze erg onrustig zijn als ik ze buiten laat, ik kan/mag geen schuilstal maken in de wei en ik mag in de wei geen paddock maken (bestemmingsplan) en ik heb niet genoeg grond om ze 24/7 buiten te laten....
Tevens vind ik het zelf een prettig idee om ze 's nachts op stal te hebben, maar dat is op te lossen
DubbelFun schreef:ElSea schreef:Zaagsel werkt hier super bij mijn astma patient. Ik heb hem eens een week op stro gehad, dat was echt drama. Zaagsel gaat nu al maanden goed, en het is erg zuinig in verbruik! Als je de stal 'opstrooit' kun je zelf ook voelen dat het helemaal niet stoft. Echt fijn spul. Ik zou het merk nog voor je na kunnen gaan.
Bedoel je echt zaagsel of houtkrullen, want daar zit nogal verschil in. Als er íets stoffig is dan is het wel zaagsel (ook wel houtmot of houtmeel genoemd).
Ik heb mijn COPD'er ook altijd op houtkrullen kunnen houden, stro was geen doen en de rest werd gegeten.
BarieskaBo schreef:Het is in zoverre noodzakelijk om ze op stal te zetten dat ze erg onrustig zijn als ik ze buiten laat, ik kan/mag geen schuilstal maken in de wei en ik mag in de wei geen paddock maken (bestemmingsplan) en ik heb niet genoeg grond om ze 24/7 buiten te laten....
Tevens vind ik het zelf een prettig idee om ze 's nachts op stal te hebben, maar dat is op te lossen
BarieskaBo schreef:Dit houdt eea onder controle, maar mijn grote paard is niet meer op zijn gemak in de stal. Ze staan 's nachts op stal en nu de dagen korter worden is dat steeds een beetje eerder. Hij gaat niet liggen en dan duren de nachten erg lang merk ik. Vannacht ben ik er om 2.30 uur uit gegaan om te voeren omdat hij zo onrustig was.
BarieskaBo schreef:Tja mijn paarden zijn niet anders gewend dan dat ze naar binnen gaan als het donker wordt. Als ik ze buiten laat, lopen ze ondanks dat ze gras genoeg hebben , een heel uitgesleten pad langs de draad en het hek. Ik zou eens moeten kijken of ik het schema aangepast kan krijgen om ze in de avond dan nog buiten hooi te voeren ipv op stal en dan voor de late nacht naar binnen en de late voerbeurt hooi. Misschien dat dat werkt. Maar goed dan nog gaat hij niet liggen en dat doet hij buiten ook nooit.
Hij krijgt een vol hooinet, maar dat is niet voldoende en meer is te veel voor hem, dan wordt hij echt te dik ben ik bang en heeft hij dus ook nooit nodig gehad omdat hij tevreden was op stal.
In de nacht eruit was ik ook niet van plan, maar de buurman vindt het niet zo fijn als er om 2.30 uur een paard met zijn ijzers tegen het tussenschot staat te slaan omdat hij zich verveeld..... dus ik moest ff iets.
Pad van de wei naar de stal gaat helaas niet.
Maar goed, ik zal eens goed gaan kijken hoe het anders kan!