Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Hoe ziet hij eruit? Netjes op gewicht of is ie ook te dun? Hoe is de kudde? Krijgt hij genoeg rust om voldoende te kunnen eten?
Hoe was het weer? Nu met dat natte gure weer eten die van mij ook meer hooi om warm te blijven.
Ik zou het even aankijken. Als hij het blijft doen zou ik wel even z'n bloed willen laten checken op tekorten
DuoPenotti schreef:Hij stond eerder toch op stro?
Maar ik begrijp uit je verhaal niet of hij alleen op jou hooi aanvalt of ook op het hooi van de stalhouder?
Heb jij groener en zoeter hooi zal hij daar eerder op aanvallen dan hooi wat wat meer stengel heeft en ook minder zoet smaakt.
Dus bij 2 soorten hooi heb je altijd wel dat ze het een liever hebben dan het ander.
Witlof, wist niet eens dat paarden dat graag hadden
Mijn paarden krijgen ook slobber, tegelijk met een dot hooi.
Mijn merrie heeft ook vaak dat ze iets slobber eet dan het hooi en daarna haar slobber opeet.
Met kouder natter weer wil ze echt eerst haar hooi, dat geeft haar interne warmte.
Dus dat kan sowieso wisselen.
Maar plaats eens wat foto's met hoe hij eruit ziet.
Als dat goed is dan verder niet te druk over maken.
Juist bij teveel aan hooi gaan ze eerst het lekkere eten en de rest laten ze liggen en wachten weer op het lekkerste.
capopjekop schreef:Overigens zou het wel kunnen, dat de voerbehoefte hierdoor hoger werd en omdat hij niet meer voer kreeg.. dat dit misschien de oorzaak is geweest.Hoe ziet hij eruit? Netjes op gewicht of is ie ook te dun? Hoe is de kudde? Krijgt hij genoeg rust om voldoende te kunnen eten?
Hoe was het weer? Nu met dat natte gure weer eten die van mij ook meer hooi om warm te blijven.
Ik zou het even aankijken. Als hij het blijft doen zou ik wel even z'n bloed willen laten checken op tekorten
Captain schreef:TS je hebt dit jaar al 17 (!!!!!) topics geopend over de (voer gerelateerde) problemen met je paard.
Is het niet eens tijd op zoek te gaan naar een andere plek? Of inderdaad een deskundige hiervoor in te schakelen?
dioni schreef:Als je wil weten of je paard genoeg hooi krijgt zul je moeten wegen hoeveel kilo hij per dag krijgt. En daarnaast een analyse van het hooi. Mocht het eiwitgehalte of het totale energie gehalte laag zijn heeft je paard ook weer meer nodig dan gemiddeld.
Captain schreef:TS je hebt dit jaar al 17 (!!!!!) topics geopend over de (voer gerelateerde) problemen met je paard.
Is het niet eens tijd op zoek te gaan naar een andere plek? Of inderdaad een deskundige hiervoor in te schakelen?