Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Prednison voor rotstraal heb ik nog nooit gehoord.
Wat het beste helpt is de straal zoveel mogelijk openleggen dat er zuurstof bij komt en de rotstraal behandelen met bijvoorbeeld Egyptische zalf, Hippo sool, teer etc.
pmarena schreef:Mijn ouwetje had daar de laatste paar jaar ook ineens last van, het kwam telkens weer terug. Op een gegeven moment ging ze ineens Cushing / PPID tekenen vertonen. Positief getest en aan de medicatie. En plotseling verdween de rotstraal!
Achteraf gezien was de rotstraal wellicht al een vroeg teken van een verminderde weerstand door de PPID die in opkomst was. Wellicht speelt er bij jouw paardje ook zoiets....?
Cioccolato schreef:Een hele schone stal, droog weiland/paddock en veel beweging. Naast buiten scharrelen dus beweging. Stapmolen, wandelen, rij je nog? Als die niet kreupel loopt kan dat nog.
Ficky schreef:pmarena schreef:Mijn ouwetje had daar de laatste paar jaar ook ineens last van, het kwam telkens weer terug. Op een gegeven moment ging ze ineens Cushing / PPID tekenen vertonen. Positief getest en aan de medicatie. En plotseling verdween de rotstraal!
Achteraf gezien was de rotstraal wellicht al een vroeg teken van een verminderde weerstand door de PPID die in opkomst was. Wellicht speelt er bij jouw paardje ook zoiets....?
O jeetje zeg ,ik ga daar is op googelen,ik ben het ook van binnenuit aan het aanpakken,net vit ,zwarte komijn ,schone stal zeker en altijd
Bielsje schreef:Ik moest van mijn hoefsmid 5 weken lang, iedere dag de stralen helemaal schoonmaken als in schrobben met water en daarna met wattenschijfjes (en de hoevenkrabber erop) er constant doorheen totdat het watje er net zo schoon uitkwam als dat het erin ging. Daarna Hypozin erin alsof het kit is, wattenschijfjes erin en klaar, tot de volgende dag tenminste...
Ik was met dat proces zo'n 1,5 uur verder (voor 2 hoeven) en minimaal een grote rol wattenschijfjes. Het was enorm zwaar en heb de hoefsmid vervloekt, en mijn paard en mijn paard mij gok ik, maar eerlijk is eerlijk, na die 5 weken was het compleet weg (had het waarschijnlijk minimaal een jaar) en geen last meer gehad.