Na een weinige succesvolle behandeling van de nek C5-C7 en IS-gewirchten wil mijn DA graag dat ik eerst een scintigrafie uitvoer in SMDC te Heesch.
Om zo de 'hotspots' op te klaren en zeker te zijn dat het probleem zich niet uit een andere invalshoek voordoet.
Volgens hem zouden we enerzijds op van basis van de hotspots plekken een gelokaliseerde een MRI of CT-scan kunnen gaan uitvoeren. En anderzijds het "voordeliger" voor mij zou zijn op deze wijze qua financiën. Stel dat uit de scintigrafie knie voorkomt ik enkel bijvoorbeeld een MRI van de knie zal moeten doen.
Allereerst heb een dubbel gevoel over de scintigrafie in Heesch.
Ik vraag mij af dit niet weggegooid geld als er toch volgens dan toch een scan (mri of CT) uitgevoerd worden?
En het niet beter is om meteen te investeren heel het paard te scannen? En de scintigrafie achtenwegen laten.
Meningen?
Daarnaast WAT is nu het werkelijke grote verschil tussen MRI en een CT scan?
Wetende dat we reeds duidelijke xrays shots van het paard waar NIKS op te bespeuren is.
Hij mankt niet maar loopt heel onregelmatig, struikelt veel, verzet in galop, mobiliteitsprobleem.
Ik had graag de volledige hals, schouders, achterbenen, rug en bekken in beeld brengen op niveau van spieren, ligamenten en gewricht(sbanden), zenuwen, pesen, cysten, botten,..
Wat zijn dan het best aangeraden zijn?
Ik zag dat ze in Heesch een MRI hadden maar geen CT. Ervaringen in Heesch en welke arts?
CT wel in Equitom (blijkbaar bij hun extreem duur?) en Bosdreef. Ervaringen en welke arts?
Alvast bedankt