We dachten in eerste instantie dat hij wellicht wat verzwikt had of te lomp gespeeld met zijn andere leeftijd genoot.
Echter was er helemaal niks warm of dik. We hebben dit 3 dagen aangekeken of er verbetering in zou komen maar het werd niet slechter maar ook niet beter. N.a.v dit beeld contact opgenomen met onze dierenarts.
Uiteindelijk na een kort onderzoek heb ik aangegeven dat mijn voorkeur uit gaat naar foto's zodat we wisten wat er aan de hand was. Na enkele foto's kwam er heel duidelijk navoren dat hij een botcyste in het pijpbeen ter hoogte van de sagittale kam heeft.

Een extra lastige plek doordat het bij het gewricht zit en je hierdoor niet alle methodieken kunt toepassen omtrent deze botcystes.
Vanuit de dierenarts kreeg ik 2 opties.
In laten slapen of opereren.
Na overleg met verschillende klinieken gaven de meeste uiteindelijk wel aan dat deze botcyste het beste te opereren valt d.m.v. een gat te boren naar de cyste toe. Dit moet onder begeleiding van de CT scan omdat het mm werk is. Waarnaar de cyste uitgehold zal worden en opgevuld zal worden met botweefsel ( hierin hebben ze verschillende opties).
Slagingskans 70% .
Dit geeft/gaf me hoop.
Nu hebben we wel al behoorlijke pech met hem gehad. Als 4 maanden oud veulen heeft hij een slag in de darm gekregen waardoor hij met spoed geopereerd moest worden aan koliek kosten 4000,-.

Deze keuze hebben we toen gemaakt en uiteindelijk heb ik er voor gekozen om hem huis te houden dus niet naar een grote opfok te doen. We hebben zelf genoeg weiland en stalling voor de winter. Ik kon hem niet alleen aanhouden dus destijds nog een leeftijdsgenootje er bij gekocht waar hij mee kon opgroeien.

Nu heb ik natuurlijk ook de prijzen opgevraagd van deze operatie en doordat ze de CT moet gebruiken lopen de kosten aardig op. Kosten 4950,-
Het is natuurlijk extra pech dat we destijds al hebben moeten opereren en nu weer een operatie met een hoog kosten plaatje.
Hij is 3 en heeft eigenlijk nog een heel leven voor zich. De artsen waren positief en ook omtrent eventule toekomst in sport.
Zijn er hier mensen bekend met deze plek van de botcyste en deze manier van operatie?
Ik zit met mijn handen in het haar, waar doe ik goed aan.