Hoi iedereen
Paar dagen geleden deze lieve mooie 18 jarige merrie bijgekocht. We hebben der Vixen genoemd
Bij aankoop wisten we al dat ze enorm mager stond, hoefrot, regenschurft enz had maar we wouden haar de kans geven. Soms is er niet meer uitleg nodig als "er was een connectie"
Ondertussen is de dierenarts geweest. Ze had enooorme haken en haar gebit was slecht onderhouden. Arme meid had dus heel wat pijn. De dierenarts zei me "met goede voeding en verzorgde tandjes ga je binnen een maand al een heel ander paardje hebben"
Ook de regenschurft en hoefrot zijn in behandeling.
Ze krijgt momenteel smorgens en savonds schep voer, 3x daags hooi. (Zit bij in de stalkosten)
Mijn andere merrie was te dik, dus die staat heel sober en krijgt meeste hooi en klein beetje voer (voermeester Sereen>> wegens zeer drukke merrie)
Ik vraag me dus af, sinds ze echt heel mager is, ik iets van supplementen en voer kan geven waar ze alle tekorten wat sneller mee kan bijwerken. Zodat ze zich snel beter in haar vel voelt. Ik kan me het merk van voer dat ze via de stalling krijgt niet herinneren maar het is een basisbrok.
Alvast bedankt voor jullie tips