Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leo schreef:Ik voer supplementen naar gelang het seizoen en kijkend naar / voelend aan mijn paard.
In de zomer is dat bijvoorbeeld gluco balance.
Voor en najaar een detoxkuur.
In het voorjaar pluk ik de aanwezige kruiden als kleefkruid, smalle weegbree, jonge brandnetel (eerst drogen) etc.
Magnesium chelaat gedurende het jaar als ondersteuning.
Zeezout met name in de zomer.
Afgelopen nazomer heb ik ter ondersteuning de zaadstrengen van brandnetels geplukt en dagelijks door de maaltijd gevoerd.
In het voorjaar en najaar heeft hij soms een vitamine booster nodig om te ondersteunen bij de vachtwissel. Dat haal ik van Ekostyle (nu Vitalstyle).
Hieperdi schreef:Leo schreef:Ik voer supplementen naar gelang het seizoen en kijkend naar / voelend aan mijn paard.
In de zomer is dat bijvoorbeeld gluco balance.
Voor en najaar een detoxkuur.
In het voorjaar pluk ik de aanwezige kruiden als kleefkruid, smalle weegbree, jonge brandnetel (eerst drogen) etc.
Magnesium chelaat gedurende het jaar als ondersteuning.
Zeezout met name in de zomer.
Afgelopen nazomer heb ik ter ondersteuning de zaadstrengen van brandnetels geplukt en dagelijks door de maaltijd gevoerd.
In het voorjaar en najaar heeft hij soms een vitamine booster nodig om te ondersteunen bij de vachtwissel. Dat haal ik van Ekostyle (nu Vitalstyle).
Oh wat intressant! En zo’n detoxkuur merk je daar ook verschil mee? Ik had begrepen dat het nog wel eens gevaarlijk kan zijn maar wellicht is dat een fabel. Mijn paard heeft vaak wat vocht in zn achterbenen en jeuk op zn achterbenen en staart. Werkt dat ook daarvoor?
Laura_ schreef:Zou inderdaad niet zomaar zelf gaan detoxen. Kan vrij heftig zijn voor het lichaam heb ik begrepen. Ik ben voor mijn paard bezig met een voedingstraject ivm astma en andere vage kwaaltjes. Zijn nu eerst bezig om het immuunsysteem te verbeteren voordat we haar gaan detoxen.
De mijne krijgt nu dus verschillende supplementen in kuurvorm en kruidenmix per week afgewisseld. Ingezet op het immuunsysteem.
Verder heb ik hiervoor ook van alles geprobeerd. Ene keer met meer succes dan de andere keer.
Krijgt wel standaard magnesiumcitraat erbij en in het voorjaar en zomer glidkruid gegeven, dat werkte als een tierelier, dus dat staat komend voorjaar zeker weer op de lijst.
Hieperdi schreef:Wat een mooi verhaal. Heb ik de groene os een bericht gestuurd met alle klachten van mijn paard, voornamelijk zijn astma en hoesten. Enige waar ze mee aankomen is probeer de luchtwegkruiden eens of anders een telefonisch consult van 60 euroWat denken ze nou zelf. Heb er al 3 x een holistisch iemand bij gehad wat niks heeft geholpen. En de dierenarts ook aantal keer. Het wordt echt steeds gekker
Horseloverl schreef:Hieperdi schreef:Iemand hier bekend met heemstwortel of smalle weegbree bijvoeren? Hoe bevalt dat en hoe wordt dat gegeten
Heemst is in het begin te heftig, weegbree kan wel. Zou er een combi van maken met bv kamille om ontsteking te remmen binnenin