Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bowo schreef:Hij mist in zijn geheel spieren op de bovenlijn, ook goed te zien op zijn hals.
Maar zijn achterhand is wel heel erg slecht inderdaad. Ik zou bij de keuring extra aandacht laten besteden aan bijvoorbeeld SI en knieën
Bowo schreef:Dat zal niet mee helpen, maar lijkt me niet de enige oorzaak.
De manier van rijden kan wel heel veel verschil maken. Holle rug en tegen de hand vs over de rug en actief etc
appiesjappie schreef:De voorkant vond ik er nog wel goed uit zien tot ik achter hem stond en zijn billen zag schrok er een beetje van. Ze vertelde er bij dat de andere paarden alles steeds voor zijn neus weg gingen eten waardoor hij dus zo dun was
Celebi schreef:Ik wilde exact hetzelfde zeggen qua karakter. Mijn paard heeft een paar maanden echt te mager gestaan en werd enorm futloos, niet vooruit te branden aan de longeerlijn, met rijden zat er nog wel wat actie in, maar dat was heel snel op en hij was algeheel enorm makjes. Later op ander ruwvoer werd hij weer zijn enorm drukke fitte zelf en daar heb ik echt weer even doorheen moeten rijden en aan moeten wennen.
Als ik dit paard zo zie zou ondervoeding/verkeerde voeding best wel eens kan zorgen voor een paard dat nu heel mak is, maar dat hoeft dus met ander management niet zo te blijven. Kan wel natuurlijk, maar het is goed om bewust van te zijn.
Als ik dingen lees over 3 doekjes onder een zadel klinkt dat ook een beetje als onkunde en daar past verkeerde voeding ook wel bij. Grote kans dat met de juiste stalling, ruwvoer en extra bijvoeding en gematigde opbouwende training dit paard er na een aantal maanden weer heel anders uitziet!
ruitje schreef:Zoals ik in je andere topic al zei maak ik mij zorgen om 1 voorvoet. Zou daar graag betere foto's van zien.
Dit paard is niet gefokt als rijpaard, maar als harddraver. Daarom maak ik mij over de hals niet zo'n zorgen. Die kont echter, die zit er bij Dravers normaal lekker goed in, dat is niet best dat die zo ingevallen is
Heb je wat op papier over je maand op proef?