Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:Geen idee waar bonen door gevormd worden.
Ik zou zeggen uit urine?
Want hier zijn ze altijd wat geelachtig en best hard.
Terwijl de smegma bruine zachte klonters zijn.
Maar als iemand het heeft over bonen weghalen ga ik er vanuit dat die dat doet bij de plasbuis, niet bij de koker.
Dat je vaak beide tegelijk doet als je daar toch bezig bent is natuurlijk wel vaker zo
Kasmir schreef:Volgensmij halen jullie nu urinestenen (in de blaas/plasbuis) en bonen wat opgehoopt smegma in de koker is door elkaar?
DuoPenotti schreef:Elisa2 schreef:
Dit vind ik een misleidede site.
Dit zijn geen bonen, dit is smegma.
Bonen zitten als harde boontjes in de plasbuis.
https://www.youtube.com/watch?v=b-9NaS58MY8
deze op het filmpje is mega groot.
Wat niet wegneemt dat het smegma ook echt problemen kan geven.
Maar wat Ellepel schrijft vind ik ook wel erg aannemelijk
DuoPenotti schreef:Kasmir schreef:Volgensmij halen jullie nu urinestenen (in de blaas/plasbuis) en bonen wat opgehoopt smegma in de koker is door elkaar?
Daarom zeg ik ook, smegma zit in de koker, bonen aan het uiteinde van de piempel bij de plasbuis.
En vind ik die eerste site ook niet correct betreft bonen.
Wel betreft zuiver maken.
Citaat:What is a ‘bean’?
The ‘bean’ is the common name for a collection of smegma in the tip of the horse’s penis. The tube that the urine passes through is called the urethra and just above the urethra is a pocket of space called the urethral fossa and this is where the build up of dirt and grime happens, which results in hardened ‘beans’. When the beans get so big, they interfere with the horse’s ability to pass urine properly, which can lead to all sorts of infections and kidney problems. Generally, when horses have severe beans, they will be in obvious discomfort.