Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Heb je een foto van hoe het eruit ziet? Best kans dat hij inderdaad CPL heeft, dat wordt vaak verward met mijten en heeft een andere behandeling nodig. Daarvan gaan ze ook stampen, omdat het pijnlijk is. Er is een CPL topic op bokt waar je kunt vinden hoe je het beste kunt behandelen voor CPL.
[BKR] CPL topic
8nnemiek schreef:Cydectin werkt niet direct inderdaad, dat duurt een paar dagen voordat de jeuk minder wordt. Eerst wordt het vaak even erger zelfs.
Heb je de cydectin direct op de benen aangebracht?
Vergeet ook niet om de voeding aan te passen. Wat krijgt je tinker nu te eten?
dierenfan schreef:Ja is behoorlijk heftige CPL vind ik ook! Heb je cydectin goed over gedoseerd? Bij CPL moet je flinke overdosis cydectin gebruiken. Ik raad je dit boek aan
[ [url=m/aFqe40.jpg]Afbeelding[/url] ]
8nnemiek schreef:Ik vind het vanaf de foto's niet heel duidelijk te zien hoe erg het is. De haren zijn daar wat te lang voor. Ik zie een wondje en wat geïrriteerde huid, maar geen knobbels. De benen lijken wat opgezet, maar dat kan ook vertekenen op de foto.
Goed dat je vooral hooi en grof gras voert. Hoeveel basisbrok krijgt hij? Dat zou je nog kunnen vervangen door vitaminebrok. En zelf geef ik graag vochtafdrijvende kruiden (brandnetel en kleefkruid bijvoorbeeld, vers (een paar handen vol) of droog (een eetlepel per dag)).
Earth schreef:Als hij stijf loopt heeft hij wel pijn, maar dat kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Maar ik zou wel even goed nagaan hoe je hierop kunt behandelen inderdaad, want het vraag nog wel wat aandacht.