Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hutcherson schreef:Is er al een goede osteopaat bij geweest om de rug weer ruimte te geven en de wobbler tegen te gaan als dat het zou zijn?
Granoek schreef:Hutcherson schreef:Is er al een goede osteopaat bij geweest om de rug weer ruimte te geven en de wobbler tegen te gaan als dat het zou zijn?
Die heeft het mega druk en zou al pas in september voor mijn andere paard kunnen komen.
Heb haar op de hoogte gesteld van de nieuwe situatie en wacht daaromtrent nog op reactie maar ik wist ook gewoon dat die super super vol zat al.
Als iemand er kent in Limburg dan houd ik graag mijn opties open, maar anders wacht ik op mijn vaste osteopaat want ze is wel gewoon heel goed.
Avalanche schreef:Geen informatie maar wat heb je een pech met je paarden meid
Granoek schreef:Avalanche schreef:Geen informatie maar wat heb je een pech met je paarden meid
Ja, dit hadden we nog niet eerder gehad hé![]()
Ze wachten wel allemaal hun beurt af gelukkig, toen Dina van haar einschuss af was kwam Duke met zijn straalkanker en Dexter heeft braaf gewacht tot die rekening betaald was voor hij ging duiken
Nieky dankjewel! Die zit niet gek ver van hier zie ik inderdaad.
Sintara schreef:Ik heb wel een ervaring met een paard dat spontaan omviel, maar helaas geen medische informatie erover omdat de eigenaar mij niet geloofde. De eerste keer dat ik het meemaakte was tijdens het rijden. Op een stevig zandpad waren we aan het stappen en voelde ik hem eerst subtiel naar rechts opzij zwenken en toen ben ik er instinctief af gesprongen. Terwijl ik dat deed klapte hij plat op de grond naar links en lag met zijn oog open in het zand zonder te knipperen. Ik ben redelijk in paniek hem in het gezicht gaan schreeuwen etc (niet trots op maar omg) en na een paar seconden werd hij wakker en sprong op. Lichtjes kreupel even maar verder niks echt aan te zien.
Later gebeurde het vaker, ook in de wei gezien en de andere verzorgster heeft het hem vanuit draf zien doenviel echt plat opzij en na een paar seconden 'out' was hij er weer. Ik was toen al gestopt, na 2x vond ik het geen toeval meer en wou ik er niet meer op..
Avalanche schreef:Ja joh, ik volg je zo op de achtergrond. Ik vind het zo klote voor je, je hebt zoveel liefde voor je paarden, en er blijft je gewoon niets bespaard joh![]()
Ik heb nog wel iets gevonden van EquiTom: https://www.equitom.be/nl/documents/12/wobbler.pdf
Voor jou ook goed bereikbaar.
ruitje schreef:Ik heb de MMEP test bij een paard laten doen in Bodegraven en kan daar alleen maar positief over zijn.
Het geeft je veel informatie over waar het nu precies zit, dat zorgde ervoor dat ik veel gerichter kon trainen. Dit paard hebben we nog getraind richting koersniveau, alleen de laatste versnelling haalde hij niet. Dat terwijl hij toch echt hoog scoorde in de MMeP.
Paard is niet geopereerd en niet op de foto gezet, dat laatste had wel nog meer geholpen in de diagnose denk ik.
Dit paard ging juist vooruit door training. We zijn dus gestart met een paard wat we niet bij anderen buiten durfden te doen omdat hij omviel als hij schrok, tot een paard wat prima in de kudde kon en nu uiteindelijk licht recreatief werk kan. Hij heeft zelf op licht sport niveau gelopen in de training, maar dat was voor lange termijn niet haalbaar.
Wat ik meekreeg bij de MMEP test was het feit dat mijn paard veel herhaling nodig had, dus juist training, om beter te worden. Dat zal echter bij elk paard anders zijn, daarom is die test en gesprek met de DA zo waardevol. Misschien moet die van jou inderdaad met pensioen, misschien is het juist wel niet goed voor hem
ellepel schreef:mmep test kan ook in emmeloord dacht ik?
we hebben een wobbler staan en ik ken iemand die er twee heeft en die naar equitom gaat voor operaties en onderzoeken.
dus misschien kun je met hen contact opnemen?
Hutcherson schreef:Ik weet dat je wobbler kunt testen door tegen de achterhand te duwen. Een paard dat lijdt aan wobbler zal omvallen aan de achterkant.
Er zijn operaties waarbij ze een biologisch opneembaar buisje plaatsen ik de wervels. Hier groeit weefsel aan vast. Geen idee hoe dat verder zit hoor. Maar als t wobbler is zijn er mogelijkheden.