Ik heb mijn jonge Haflinger al vanaf 6 maanden nog nooit heb ik hem zien flemen na eten van krachtvoer. Wel gevoelig met darmen.
Hij is afgelopen december behandeld tegen een maagzweer. Hij heeft 2 weken 2x per dag sculfaat gehad. En 1x per dag de omezeparol wat ik voor/tijdens het het krachtvoer geven gaf,
Zijn krachtvoer bestaat uit geweekte fiber nuggets en een balancer.
Toen is hij begonnen met flemen na het eten. Na de omezeparol ben in mastic horse gaan geven en toen werdt het minder.
In maart kreeg hij weer vage singelnijd klachten en heb ik een controle scopie gedaan. Geen maagzweren te zien.
Singelnijd werdt weer minder na de mastic horse ben ik de gastrocomplex van vitalstyle gaan geven dit spul ruikt beetje zoet. Ook hierbij ging hij flemen nadat hij het gegeten had met z’n voer. Toen ik hiermee stopte ging het ook weg.
Nu weer wat weken verder kwam singelnijd weer wat terug.. (nu vermoed ik ook dat zadel niet lekker ligt, dinsdag komt zadelmaker) en ben ik op aanraden de equine74 gaan geven ook dit ruikt wat zoet. Heeft wat weg van de gastrocomplex van vitalstyle. Ook hier na het eten flemen.
Hij heeft verder geen symptomen van buikpijn. En met trainen is hij braaf, hij is vrolijk en attent.
Maagzweren heeft hij niet Wel wat last van mestwater wat tijdens/na behandelen van/met omezeparol ook beter ging.
Hij krijgt onbeperkt goed onverpakt hooi. Is niet mager, en ook geen spierverlies.
Gewoon een jong paard van 5.
Toch vind ik het flemen gek. Dus kan t zijn dat krachtvoer anders ruikt?? Maar waarom pas nadat hij het gegeten heeft? Ik had al de da gebeld en hij zei dat t kan dat per keer de maagzuur anders is en daardoor wisselende singelnijd klachten heeft.
Recente foto’s van mijn knapperd