Mijn fysio vond haar gevoelig reageren op de tussenpezen, daardoor ben ik vandaag met mijn merrie naar een goede dierenarts geweest die haar volledig heeft uitgekamd. Op de echobeelden is te zien dat er schade aan de tussenpezen is aan beide achterbenen. Er is sprake van overvulling (waterig vocht) en ongebruikelijke vezels (ik zag dit op de echo als zwarte lijntjes/rommeltjes, maar ik ben een leek

Wat wel duidelijk is, is dat de inspanning die ik vraag in het verzamelen teveel is gevraagd van haar tussenpezen. Een vliegende wissel zou voor mijn merrie lichamelijk een stuk makkelijker te doen zijn dan een eenvoudige wissel, maar helaas mag ik het Z1 niet overslaan.
Ik ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn met paarden met vergelijkbare klachten. Ik ben bang dat het sportieve verhaal van mijn merrie hier eindigt, wat ik echt heel jammer vind omdat op de wissels na alle knopjes erop zitten voor het Z, maar haar welzijn staat uiteraard voorop.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het ondersteunen van de tussenpezen bij weke koten, steile spronggewrichten en naar voren gebroken voetassen?