Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Dan is natuurlijk de eerste vraag groot is en hoeveel krijgt ze?
En word ze er ook te dik van?
Is je hooi getest, als er weinig eiwit in zit kan het ook zijn dat ze minder snel vol zit.
Dat zou je dan bij kunnen geven.
En ja dan heb je ook nog paarden die blijven vreten.
Ik heb ook zo'n ruin. Die stopt niet.
Heb hem ondertussen 14 jaar vanaf jaarling, dus je zou zeggen dat hij inmiddels weet dat een hongersnoodramp niet snel zal komen.
Bij hem is op gras een masker op. En hooi afgewogen in netten met kleine maas.
En wat stro, dat heeft hij minder graag voor toch nog de extra knabbel
Flubberboot schreef:Ik begrijp dat "een hele bult" en "enorme bult" geen goede maatstaven zijn maar ik weeg het hooi op het moment niet en ze krijgt maar 1 hooizak. Zodra moeders terug is van wedstrijd, hebben we er 5 beschikbaar dus dan gaan we die meer gebruiken voor haar. Dat minder lekkere hooi ook aanbieden is ook een goede tip!
Saai staat ze er zeker niet bij! Ze staat altijd samen met mijn paardje waar ze lekker mee kan kriebelen en spelen. Ze staan op het moment alleen wel telkens op een paddock met in de middag een uurtje weide omdat die van mij gevoelig is voor suiker.
Verleden is niet enorm bekend kwa voer. Ik zou eventueel kunnen navragen.
Ze komen zo veel mogelijk buiten. Ze gaan vaak om 06:00 naar buiten en dan in de avond in schemer pas weer naar binnen. Kroelen en rusten doet ze echt pas als al het hooi op is.
Bij ons krijgen ze zo goed als onbeperkt. Zodra we zien dat het hooi op is, krijgen ze weer een nieuwe pluk. We hebben ze aan huis en in zicht dus dat kunnen we goed in de gaten houden
rien10 schreef:Flubberboot schreef:Ik begrijp dat "een hele bult" en "enorme bult" geen goede maatstaven zijn maar ik weeg het hooi op het moment niet en ze krijgt maar 1 hooizak. Zodra moeders terug is van wedstrijd, hebben we er 5 beschikbaar dus dan gaan we die meer gebruiken voor haar. Dat minder lekkere hooi ook aanbieden is ook een goede tip!
Saai staat ze er zeker niet bij! Ze staat altijd samen met mijn paardje waar ze lekker mee kan kriebelen en spelen. Ze staan op het moment alleen wel telkens op een paddock met in de middag een uurtje weide omdat die van mij gevoelig is voor suiker.
Verleden is niet enorm bekend kwa voer. Ik zou eventueel kunnen navragen.
Ze komen zo veel mogelijk buiten. Ze gaan vaak om 06:00 naar buiten en dan in de avond in schemer pas weer naar binnen. Kroelen en rusten doet ze echt pas als al het hooi op is.
Bij ons krijgen ze zo goed als onbeperkt. Zodra we zien dat het hooi op is, krijgen ze weer een nieuwe pluk. We hebben ze aan huis en in zicht dus dat kunnen we goed in de gaten houden
Hoeveel plakken stop je per keer in een hooizak?
Neem je plakken van een grote baal? (zo'n 350kilo baal) of van een "ouderwets" klein baaltje.
Voer je verpakt ruwvoer of voer je echt hooi.
Flubberboot schreef:Bij ons krijgen ze zo goed als onbeperkt. Zodra we zien dat het hooi op is, krijgen ze weer een nieuwe pluk. We hebben ze aan huis en in zicht dus dat kunnen we goed in de gaten houden
Cchanny schreef:Flubberboot schreef:Bij ons krijgen ze zo goed als onbeperkt. Zodra we zien dat het hooi op is, krijgen ze weer een nieuwe pluk. We hebben ze aan huis en in zicht dus dat kunnen we goed in de gaten houden
Nog even volhouden. Als ze niet extreem dik is, zou ik dit volhouden en dan hopelijk gaat het knopje bij je merrie om zoals het knopje bij mijn paard ook is omgegaan.