Ik ben sinds september trotse eigenaresse van mijn Cremello Kinsky hengst, Cenez.
Het is een super lieve en prachtig paard, maar hij heeft wel terugkerende problemen met zijn maag. Dit is ondertussen bevestigd door dierenarts en osteopaat.
Ik heb al van alles geprobeerd, maagsupport van paardendrogist, gastrosupport van Vital Style en momenteel zit hij op een verhoogde dosis baking soda.
Hij krijgt een hele dag onbeperkt en kwalitatief ruwvoer, krijgt een halve schep graanvrije/suiker-zetmeel arme muesli per dag met telkens een handje Vitalbix lucerne, 10mg magnesium recentelijk opgestart, twee theelepels baking soda en vitamine E olie, met wortels.
Op advies van de DA ben ik begonnen met baking soda, maar ik begreep dat ik dit niet te lang mag geven en kortdurend werkt. Advies van de osteopaat is Audevard Ekygard, maar ik las dat ze dit niet altijd goed eten... en om nu 115,00 euro uit te geven aan iets wat hij niet eet

Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil 'm graag helpen. Hebben jullie enorme aanraders en/of ervaringen met Ekygard? Of wellicht te koop voor een iets leuker prijsje?
Bedankt alvast!!