mijn pony is 5 jaar oud, staat bijna de hele dag op de paddock met hooi (niet onbeperkt) en krijgt ‘s avonds laat nog een keer een hooinet vol. Hij gaat sinds kort ‘s avonds weer een uur de wei op met een graasmasker. Hij krijgt geen krachtvoer, alleen een balancer. 5/6 keer per week moet hij aan de bak. 2x rijden, de rest longeren, wandelen, vrijspringen, dat soort dingen. Maar.. hij blijft dik! Ik heb hem nu ongeveer een jaar en hij is wel íéts afgevallen, maar niets bijzonders. Ik begin te twijfelen, zou het ook wat anders kunnen zijn waardoor hij moeilijk afvalt? 

Deze zijn gisteren gemaakt.

Deze vorig jaar.
Ik neem aan dat hoe ik hem verzorg er voor zou moeten zorgen dat hij afvalt. Wat doe ik verkeerd?
ik weet wel dat het vrij rijk hooi is, maar mij is altijd verteld dat je niet mag minderen met ruwvoer geven, dus ben dezelfde portie blijven geven.
dan moet ik inderdaad heel wat minder gaan voeren. is het niet erg als hij ‘s nachts dan zonder staat als ik minder geef? Hij heeft het hooi ‘s morgens altijd op.
ik zal proberen om het hooi een keer te wegen, moet ik wel nog even bedenken hoe ik dat moet aanpakken. Insuline resistentie ben ik niet zo bekend mee, ik zal me er eens over inlezen. Bedankt voor de tips allemaal! Super fijn.