Vorig jaar mei kocht ik S-gun (Jojo) en heb hem toen klinisch + rx laten keuren.
Bemerking: loopt 'stijfjes' of wat 'korter' vooraan maar dat hindert hem niet.
Hij heeft OCD rechtsvoor maar heeft er geen last van en hoeft dus geen operatie mits hij al 6 is. (Op raad van de DA)
Verder helemaal goedgekeurd.
Hij staat hier aan huis. Onze 3 paarden staan 24/7 op piste met inloopstal. Krijgen a volanté hooi, kunnen vaak de wei op en krijgen vitalbix basic / active + / luzerne / lijnzaadolie en snacks zoals appels en wortels., slobber,...
Hij wordt 3 tot 4 keer matig gereden. Ik beschouw me als een beginnende westernruiter dus alles is op het gemakje, veel oefenen en ik neem ook af en toe les.
Ik heb hem bij aankoop een nieuw zadel (Westwood platinum) laten aanmeten door Arthur (Arthurs westernstore) en kocht me daaronder een proffesionals choice air-pad en boots.
We kijken dus naar kwaliteit. ik veronderstel (ik ken niks van zadels) dat dit nu nog steeds goed is...
Sinds een paar dagen loop hij opeens niet meer goed onder het zadel, hij wil zelfs niet meer stappen/draven.
Wanneer ik hem aanspoor te stappen, legt hij zijn oren plat in de nek en begint te knarsetanden. Hij zou me ook willen bijten (in m'n been) en het lijkt of hij wil bokken. Uiteraard ben ik 2 keer meteen afgestapt.
Als ik hem aan de longe zet (met zadel) loopt hij gewoon en doet hij alles wat ik vraag.
Ook qua omgang is hij nog steeds zeer lief.
Het eerste dat in mij op komt is dat hij pijn heeft.
Al vraag ik me ook af of hij met mijn voeten kan spelen. Want dat heeft hij nog al eens gedaan (alleen zo erg niet!)
Door een medisch verleden van een vorig paardje ben ik ERG onzeker geworden en twijfel ik aan ALLES.
Ik vraag raad, maar besef ook dat jullie er niet door kunnen kijken en dat jullie geen DA's zijn.

Ik heb alvast de osteopaat gemaild en om een afspraak gevraagd.
Bedankt!