Herkent iemand dit? Mijn jaarling merrie'tje knikte door haar koot alsof haar proprioceptie niet naar behoren werkte.
Word niet veel wijzer van de veeartsen.
Ze krijgt nu metacam, vit E, B12.
Ik ben haar zelf medische wiet gaan geven en daar knapte ze echt ongelofelijk door op.
Ze staat terug normaal, en is veel actiever. Heb gelezen dat dit degeneratie kan voorkomen en zelfs terug kan genezen.
Ik denk er ook aan om haar ostepatisch te laten behandelen.
Ik heb een vermoeden, nog maar onlangs tot mijn besef gekomen door veel na te denken, dat het musdchien erfelijk kan zijn. Ze reageert ook enorm op bacterien ( heeft als veulen met sepsis in kliniek gestaan, zeer dure behandeling, is er terug doorgekomen maar was bijna fataal), maar ik heb idee dat het minste aanleiding kan geven tot dit vreselijk euvel.
Ik geef gefilterd en goedgekeurd putwater, maar vermoedelijk niet zuiver genoeg voor haar, daarom krijgt ze nu alleen mog maar stadswater), ook heeft de boer me een pak hooi meegegeven met hier en daar schimmel, heb de goeie stukken eruit gehaald, maar ik heb idee dat ze daarop reageerde en slechter werd, aanvankelijk stond ze terug normaal, maar nadat ze van dit hooi gegeten had ging ze weer door koot knikken. Myotoxines, neurotoxines?
Mijn vraag: herkent iemand dit?
Wat is een goede binder om schadelijke stoffen uit het lichaam te krijgen? Bentoniet? Of iets beters?
Kan ik nog iets doen voor haar? Heb oerbalans besteld ter ondersteuning omdat ze ferme klap gekregen heeft op gezondheidsvlak.
Ik heb ook 2 weken geleden ontwormd met equest, vraag me ook af of dit een rol speelde.
Herkent iemand dit?
Kan ik wat raad krijgen aub?