Ik plaats dit voor een stalgenootje. Ze heeft een 7-jarige KWPN ruin die ze traint (aantal dagen onder het zadel, aantal dagen aan de longe, 1 vrije dag per week, soms op buitenrit/wedstrijd met de trailer). Dit paardje staat nu 24/7 op het land met onbeperkt ruwvoer en wanneer de nachten kouder zijn met deken. Ondanks dat ze best serieus traint blijft het paardje wat schraal, zit ook niet echt glimmend in de vacht en bouwt eigenlijk geen spieren op. Wanneer ik dit met mijn eigen merrie vergelijk, die ik kocht toen ze 7 was, is hij echt heel smal. Het is overigens wel een groot paard, stokmaat zo'n 1,80m.
Ondanks het onbeperkte ruwvoer eet hij daar niet super veel van, hij staat vaak een beetje te suffen in het land en we hebben dus ook het idee dat hij gewoon te weinig binnenkrijgt en te veel verbrandt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe ondersteunt ze hem zonder te veel suikers te hoeven voeren? Met zijn energieniveau zit het goed, is gewoon actief tijdens het bewegen, maar gewoon slechte spieraanzet en hij valt relatief snel af.
Graag hoor ik tips!