Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Zou daar nooit heen willen. Straks is je paard halfdood en vinden ze het ook wel mee vallen
Als je niet ontwormt kunnen ze overlijden aan bloedarmoede door bloedwormen , kunnen verstopt raken , koliek krijgen enz enz. Dus het is heel gevaarlijk als je er niks aan doet
ingedebruijn schreef:Kabayo schreef:Zou daar nooit heen willen. Straks is je paard halfdood en vinden ze het ook wel mee vallen
Als je niet ontwormt kunnen ze overlijden aan bloedarmoede door bloedwormen , kunnen verstopt raken , koliek krijgen enz enz. Dus het is heel gevaarlijk als je er niks aan doet
Eens. Maar hoe overleven paarden in het wild dan eigenlijk of in de oostvaardersplassen?
Kabayo schreef:Wilde paarden zijn al uitgestorven en iedereen weet hoe het er in de oostvaardersplassen aan toe gaat. Graatmager en alles gaat daar dood. Maar dan eerder door te weinig eten
ingedebruijn schreef:Eens. Maar hoe overleven paarden in het wild dan eigenlijk of in de oostvaardersplassen?
_lauraaa_ schreef:Dit krijg je als je niet ontwormd
[ [url=m/DNyd3Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb mijn paard gekocht op een stalling precies zo als jij beschrijft. Alle paarden bij elkaar in een grote weide en niks ontwormen. Mijn paard bleek vol met bloedwormen te zitten en toen deze in het voorjaar actief werden is ze op een paar weken tijd flink achteruit gegaan.
Ik zou op zo’n stal niet gaan staan.
Ohja, en bloedworm schijn je ook niet altijd te kunnen vinden tijdens mestonderzoek.
Nyaleti schreef:_lauraaa_ schreef:Dit krijg je als je niet ontwormd
[ [url=m/DNyd3Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb mijn paard gekocht op een stalling precies zo als jij beschrijft. Alle paarden bij elkaar in een grote weide en niks ontwormen. Mijn paard bleek vol met bloedwormen te zitten en toen deze in het voorjaar actief werden is ze op een paar weken tijd flink achteruit gegaan.
Ik zou op zo’n stal niet gaan staan.
Ohja, en bloedworm schijn je ook niet altijd te kunnen vinden tijdens mestonderzoek.
Dit.
Bloedworm vind je niet in een mestonderzoek, daarom wordt er aangeraden 1x per jaar sowieso te ontwormen met een breed spectrum middel wat ook bloedworm mee pakt.
Je ziet hier zoveel topics voorbij komen van verwaarloosde paarden die er niet uit zien; een paar keer goed ontwormt worden en dan toch echt vlug op knappen.
Ik zou het niet aandurven om op de stalling te gaan staan. Enkel jouw paard ontwormen heeft geen nut, hij zal telkens opnieuw besmet worden in de weide. Tenzij je oldskool elke maand gaat ontwormen maar dan zit je binnen de kortste keren met resistentie.
EliseXJoelle schreef:Nyaleti schreef:
Dit.
Bloedworm vind je niet in een mestonderzoek, daarom wordt er aangeraden 1x per jaar sowieso te ontwormen met een breed spectrum middel wat ook bloedworm mee pakt.
Je ziet hier zoveel topics voorbij komen van verwaarloosde paarden die er niet uit zien; een paar keer goed ontwormt worden en dan toch echt vlug op knappen.
Ik zou het niet aandurven om op de stalling te gaan staan. Enkel jouw paard ontwormen heeft geen nut, hij zal telkens opnieuw besmet worden in de weide. Tenzij je oldskool elke maand gaat ontwormen maar dan zit je binnen de kortste keren met resistentie.
Correctie. Bloedworm zie je WEL in mestonderzoek!
Lintworm en Horzels zie je NIET in mestonderzoek