Geraakt in gewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkerbb

Geraakt in gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 21:19

De dierenarts is net langs geweest, mijn jaarling stond plots mank. Ze zou geraakt zijn door iets onbekend in haar gewricht. Wij laten haar meteen opnemen maar ik vraag mij af aan welke kosten wij ons mogen verwachten?

Onze shet is eens opgenomen voor haar tanden en er was ong 100 euro gezegd maar later kwam het op 600 euro.

Wij hebben geen probleem dit te betalen maar we willen ons alvast voorbereiden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:22

Kan de dierenarts je dat niet vertellen. Daarbij is de ene kliniek de andere niet dus die prijzen verschillen nogal. Ga er maar vanuit dat het je er een shet bij kost.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:23

pillow schreef:
Kan de dierenarts je dat niet vertellen. Daarbij is de ene kliniek de andere niet dus die prijzen verschillen nogal.

Dit dus... scheelt per dierenartsenpraktijk, en per behandeling. (Wat er eventueel aan extra's bovenop de basisprijs gebeuren moet.)

Beterschap voor je pony!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:40

Ik denk dat daar nog niets over te zeggen is, totaal afhankelijk hoe erg de beschadiging is, wat de gevolgen zijn mbt infectie enzenz. Misschien na vijf dagen thuis of drie weken verder. Alternatief is er eigenlijk niet met dit soort verwondingen, sterkte er mee.

Bokkerbb

Re: Geraakt in gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 23:40

Ze heeft patella luxatie, ze wordt maandag geopereerd en de kosten komen op min. 2000 euro.

Hoewel sommige mensen mij gek verklaren dit voor een shetlander pony van 300 euro betaal heb ik toch beslist de operatie door te laten gaan

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:46

Kan de reactie van die sommige mensen op zich wel begrijpen.
Wws mensen zonder paarden.
Maar als je kiest voor paarden/pony's dan hou je hier ook rekening mee en ga je niet kijken of een beetje in verhouding is met de aanschaf prijs.
Dus petje af voor jou en beterschap voor de pony en sterkte maandag voor jou.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:34

astrea schreef:
Maar als je kiest voor paarden/pony's dan hou je hier ook rekening mee en ga je niet kijken of een beetje in verhouding is met de aanschaf prijs.

Nou ik heb al mijn hele leven paarden en eerlijk gezegd zou ik dat niet doen. Al helemaal niet als je zoals TS aangeeft de financiën er niet voor hebt. Voor een paard die je gebruikt om te rijden ed vindt ik het wat anders, maar laten we wel wezen, een shet is vaak niet meer dan een gezelschapsdier of grasmaaier.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:49

pillow schreef:
astrea schreef:

Nou ik heb al mijn hele leven paarden en eerlijk gezegd zou ik dat niet doen. Al helemaal niet als je zoals TS aangeeft de financiën er niet voor hebt. Voor een paard die je gebruikt om te rijden ed vindt ik het wat anders, maar laten we wel wezen, een shet is vaak niet meer dan een gezelschapsdier of grasmaaier.

De emotionele waarde van een levend wezen staat los van de handelswaarde.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:51

@Pillow: Geeft TS aan moeite met het bedrag te hebben? Dan heb ik daar overheen gelezen, ik zie het niet staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:06

Patella luxatie ? Dat is iets anders dan geraakt in gewricht. De mijne had het ook, gewoon op stal na een periode dat het op en af ging het bandje door laten snijden en was 80 euro kwijt. Daarna elke keer goed laten bekappen , buitenkant wat lager laten zetten.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:16

bigone schreef:
Patella luxatie ? Dat is iets anders dan geraakt in gewricht. De mijne had het ook, gewoon op stal na een periode dat het op en af ging het bandje door laten snijden en was 80 euro kwijt. Daarna elke keer goed laten bekappen , buitenkant wat lager laten zetten.

Dat is patella fixatie, het omgekeerde. Bij luxatie zit de knieschijf niet meer in de groeve waar ie hoort te zitten zodat de knie niet meer gefixeerd kan worden.

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 13:35

Zoals sommigen hier al aangaven, is de emotionele waarde van een dier veel belangrijker. Zij is bij ons gekomen al veulen dat niks kende, geen mensen geen halster, ze heeft altijd gewoon op een weide gestaan. Wij hebben haar hier op de weide gezet en elke dag met haar gewerkt om vertrouwen te krijgen, ik heb haar zelf halstermak gemaakt, bomproef op straat en braaf bij dierenarts en hoefsmid. De liefde die wij voor haar voelen is ons meer waard dan het ras dat zij heeft of de prijs die wij voor haar betaald hebben

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 13:37

pillow schreef:
astrea schreef:

Wij hebben gevraagd wat de levenskwaliteit zal zijn voor haar na de operatie. Zij zal vrijwel geen last meer ondervinden maar de kans bestaat er in dat ze nooit bereden zal kunnen worden. Daar nemen wij vrede mee en aangezien zij nog steeds een mooi gelukkig leven kan lijden hebben wij beslist haar dat te geven

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:47

rien10 schreef:
@Pillow: Geeft TS aan moeite met het bedrag te hebben? Dan heb ik daar overheen gelezen, ik zie het niet staan.

Sorry ik heb kennelijk 2 reactie door elkaar gehaald. Dat staat er idd niet. Maar mijn standpunt hier in wijzigt niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:50

pillow schreef:

En een gezelschapsdier verdient geen leuk/pijnvrij/ongemakvrij leven?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:55

Ts, ik kan je geen tips geven over de kosten(Ga altijd maar van het hoogste uit). Vind het wel ontzettend fijn te lezen dat je zoveel over hebt voor het diertje en ik hoop dat ze nog heerlijk kan genieten op de weide.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:55

Gini schreef:
pillow schreef:

Nee paarden zijn alleen geld waard als je erop kan rijden schijnbaar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:07

Het is zeker te prijzen dat je haar wilt laten opereren voor dat geld. Ikzelf zou het niet gedaan hebben. Succes en sterkte!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:24

pillow schreef:
rien10 schreef:

Sorry ik heb kennelijk 2 reactie door elkaar gehaald. Dat staat er idd niet. Maar mijn standpunt hier in wijzigt niet.

Het mijne ook niet. Het zou mijn keuze niet zijn. Ik heb patella luxatie met een van mijn honden meegemaakt. Flinke hond, 2 knieën. Een knie zelfs twee keer. Als ik nu voor de keuze zou staan, zou ik een andere keuze maken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:24

Amber_anne schreef:
Gini schreef:

Nee paarden zijn alleen geld waard als je erop kan rijden schijnbaar

Ik mag mijn mening hier weer niet zeggen kennelijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:30

pillow schreef:
rien10 schreef:

Oke, en nu?

TS ik vind het heel begrijpelijk dat je dit wil laten doen. Emotionele waarde is soms niet in euro's te vertalen. En als je het kunt betalen helemaal goed! +:)+ Hopelijk herstelt ze snel en volledig!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:42

rien10 schreef:
pillow schreef:

Het mijne ook niet. Het zou mijn keuze niet zijn. Ik heb patella luxatie met een van mijn honden meegemaakt. Flinke hond, 2 knieën. Een knie zelfs twee keer. Als ik nu voor de keuze zou staan, zou ik een andere keuze maken.

Als het bij paarden net is als bij honden dan idd TS hou er maar rekening mee waar de ene kant geweest is komt 9 van de 10x de andere kant ook helaas...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:20

@captain. En nu? Niks. Ik gaf aan wat mijn overwegingen zijn. TS moet helemaal zelf weten wat ze/hij doet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:22

rien10 schreef:
@captain. En nu? Niks. Ik gaf aan wat mijn overwegingen zijn. TS moet helemaal zelf weten wat ze/hij doet.

Oke, maar daar vraagt TS toch helemaal niet om?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:22

Dat is waar.