Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DuoPenotti schreef:Hoe open is open dan?
Dat moet dan toch flink zijn lijkt me en juist bij ophalen al opvallen.
Ik zou zeggen als het niet terug kan, gooi het vandaag nog uit over de stoep (ja het is veel)
Droogt het al een dag meer. Dan vanavond op pallets binnen, zo los mogelijk.
Moet je wel plek voor hebben uiteraard.
MairiMacBran schreef:De baal is één keer kruislings gewikkeld zeg maar, in de hoogte. Ik heb gegoogled maar kon deze manier van wikkelen nergens vinden. Het voelt en ruikt idd droog.
Gelukkig idd niet zoveel, het was ter overbrugging tot de voordroog van onze vaste leverancier eetbaar is.
Het staat idd binnen op een pallet.
Laat ik het gewoon staan en zie over drie weken wel wat het is.
Een pak wat gebroeid heeft, was ik nooit een fan van. Want kan onzichtbare schimmel bevatten. Op de foto lijkt het aan de bovenkant ietwat zwart. Als dat zo is, dan zou ik het niet voeren. Maar goed, lastig beoordelen van een foto. Als je het pak houdt, dan zou ik het iig uit elkaar leggen. Heb je wel behoorlijk ruimte voor nodig en het liefst van de grond. Besterven moet toch echt minimaal 6 weken duren. Tenzij het zo ongelooflijk droog van het land komt kan het misschien een weekje korter maar dan nog heel voorzichtig. Overigens heb ik wel eens een compleet geseald pak eerder dan 6 weken gevoerd want soms breekt nood wet. Was extreem droog het pak in gegaan, was meerdere malen geschud. Was van onze eigen paardengras-grond en ik wist welke planten er in zaten. (Dikke stengels drogen minder snel.) Is wel goed gegaan maar ik vond het spannend.