Wie weet heeft iemand hier de ultieme tip.
Mijn opa fjord van 27 heeft sinds vorig jaar een behoorlijke allergie ontwikkeld, misschien had hij het ook al wel eerder, maar toen weinig last ervan.
Vorig jaar had hij jeuk, erge jeuk, daar kwam uit de allergie test naar voren dat hij voor 21 dingen een allergie heeft

Nu heb ik hem in februari dichter naar huis gehaald vanwege diverse redenen, hij stond bij vrienden, nu staat hij in pension op mijn werk, waar hij bijna zijn hele leven op de afgelopen 3 jaar na ook heeft gewoond.
Hij heeft dit jaar geen jeuk, maar hoest ( droge hoest) en is benauwd.
De dierenarts is al 2 keer geweest.
Ik ben zelf begonnen met de oerbalans in maart al voor ondersteuning, toen hij begon te hoesten ik denk half april ben ik eerst fenegiek gaan bij voeren. Dit deed weinig, overgestap op de longvitaal van vitalstyle.... dit hielp iets, wat ook meespeelde was dat ze weer min 12 uur op het land liepen ipv in de paddock voor een dagdeel.
Toen kwam de regen en moesten ze noodgedwongen weer minder uren buiten op de paddock... toen werd hij ook echt benauwd erbij.
Fles Respulmin opgehaald bij de dierenarts in overleg,
Dit hielp ook weer iets, maar toen die op was weer terug bij af.
Dierenarts er maar weer bij, en een kuur antibiotica en nieuwe fles respulmin...

dag 2 kwam er veel snot vrij, dus wij waren blij en vol goede moed.... antibioticakuur was zaterdag klaar, maandag is de dierenarts weer komen luisteren en was positief, hij klonk beter en ademde minder zwaar( stond ook niet meer te pompen)
Maar nu met dit warme weer heeft hij het zwaar, hoesten, benauwd en pompen....
Hij krijgt momenteel smorgens en savonds respulmin over zijn brok en rond 5 uur oerbalans, 18 plus van pavo en de digest mix van lucerne...
oh en hij staat weer van 8 - 18 buiten en komt dan op stal waar paardenkuil ligt, dus geen droog hooi.
Wie heeft de tip? een vriendin opperde een neusnetje tegen de pollen. Deze ga ik denk ik wel aanschaffen
Bedankt vast voor het lezen van dit lange verhaal.