Zondagavond ben ik naar stal gegaan en heb ik lekker met mijn paard gereden. Daarna, toen mijn moeder haar op stal zette, raakte ze helemaal in paniek. Ze begon heel snel rondjes te draaien en te weven. Na een tijdje was ze weer rustig geworden, en zijn we naar huis gegaan. Maandagavond had ik les. Toen begon ze al toen ik haar aan het poetsen was. Er was niks aan de hand, tot ik de zachte borstel pakte. Daarna kon ze niet meer stil staan. Ik wist niet zeker of er echt iets aan de hand was, want ik zag niks vreemds of anders in de stal of de stal tegenover haar. Het paard tegenover haar staat tevens ook gewoon rustig in de stal. Toen ik de stal uit was, ging ik eerst maar even longeren want ik had geen zin om er gelijk af te liggen. Met het rijden was er niks meer aan de hand, maar toen ik op stal kwam begon ze weer. Gisteravond ging ik ook naar stal, en toen begon ze weer. Ik ben toen maar niet gaan rijden, want mijn moeder denkt dat het misschien acute stress is en dan kan ik haar beter even rust geven. Maar ze is nu heel gevaarlijk op stal, want ze drukt mij bijna plat tussen haar en de muur en kijkt niet uit waar ze loopt. Ik weet dus niet wat ik er mee moet...

Ik denk dat het komt omdat ze hengstig moet worden, of omdat ze al een week niet meer op de wei heeft kunnen staan vanwege het slechte weer en de wei wordt dan snel kapot getrapt, en ze staat daardoor meer binnen. Als het goed is kan ze over een paar dagen weer lekker de wei in, maar tot die tijd weet ik niet hoe ik er mee moet omgaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil haar namelijk best een paar dagen rust geven en niet trainen, maar ik wil wel gewoon veilig de stal in kunnen...
Groetjes,
Nienxf