Ik zit in mijn voorlaatste jaar diergeneeskunde en heb binnenkort een examen over de medische beeldvorming bij het paard. Ik zou heel graag willen oefenen met onbekende beelden aangezien ik elk beeld van de slides al gezien heb.

Om deze reden vroeg ik me af of hier Bokkers zijn die eventueel RX beelden willen delen van hun paarden, eerst zonder uitleg van hun eigen dierenarts zodat ik zelf kan kijken wat ik zie.
Het gaat niet om beoordeling voor keuring, maar puur het beschrijven van de afwijkingen en eventueel een diagnose eraan plakken.
Dus mocht je mij hiermee willen helpen, dan heel graag! Aangezien de foto's via bokt vaak achteruit gaan in kwaliteit, zal ik via pb mijn mail sturen zodat ze via WeTransfer gestuurd kunnen worden.

Disclaimer:
- Het is puur voor de oefening. Ik ben nog niet afgestudeerd en dus mogen mijn bevindingen niet als juist worden aangenomen. Ga altijd uit van het rapport van je eigen dierenarts of een second opinion.
- Gedeelde foto's zullen niet door mij verspreid worden en zullen uiteraard na beoordeling verwijderd worden.
PS. Zaken die ik tot nu toe heb geleerd zijn en dus graag foto's van heb:
- Hoefbevangenheid
- Nageltjes
- Hoefabces
- Fracturen
- Hoefkatrolontsteking (podotrochleitis)
- Infectieuze artritis
- Artropathie (denk aan artrose)
- Cysten
- Keratoma
- Osteochondrose (OCD)
- Fragmenten in de kogel: DOF, POF, UPE
- Sesamoidose
- Proximale insertiedesmopathie van de interosseus (tussenpees)
- Schieffel
- Semesters
- Fysitis (ontsteking groeiplaat)