Ik gok zo'n 4 weken geleden (midden april) zag ik een piepklein wondje aan de binnenkant van het spronggewricht zitten. Honingzalf opgesmeerd en verder niet echt aandacht aan geschonken. Een week later zag ik haar in de paddock de hele tijd haar ene been tegen het andere been schuren. Ze wisselt beide achterbenen steeds af. Geleidelijk aan zijn de wondjes steeds groter geworden.
Vorige week is de DA geweest en dacht aan mijt. Er is geen huidschraapsel genomen maar we hebben twee spuiten sebacil meegekregen. Vorige week woensdag voor de eerste keer haar benen hiermee gewassen. Morgen doen we het voor een tweede keer. Maar omdat de wonden iedere dag nu erger worden wil ik kijken of er iets anders aan de hand kan zijn. Ze begint sinds een paar dagen ook haar staart en billen te schuren en ze bijt ook haar buik/flanken. Vorige zomer heeft ze enkel een beetje haar staart geschuurd. Maar de benen zijn op dit moment het ergst en ik ben vooral bang dat de open wonden gaan ontsteken.
We zijn in maart overgestapt naar ander voer. Ze krijgt nu: 1kg luzernebrok, 120gr oerbalans, pavo E-plus en zout. Ik ben benieuwd of dat de overstap naar ander voer wellicht nu een trigger van jeuk geeft. Ze is begonnen met schuren voordat de wei is open gegaan dit jaar.
Dit is hoe de benen eruit zagen de eerste keer dat ik haar zag schuren:

Dit is gisteren. Ze heeft t op beide benen vanaf het spronggewricht omhoog. Op de foto's niet te zien, maar er zijn al hele plekken kaal geschuurd en ik ben bang dat dit binnenkort ook open wonden zullen worden als ze zo door gaat.

Heeft iemand een gelijksoortig verhaal of tips hoe we het schuren v/d achterbenen kunnen stoppen? Ik begin nu al een beetje radeloos te worden