Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wildgirl schreef:Hij loopt in vrijheid ook zo?
Al eens gekeken zonder springschoenen?
Ik zou iig opzoek gaan naar een andere smid, iemand die denkt dat dit van te lange hoeven komt zou ik niet mijn paard willen laten beslaan![]()
Hoelang staat je paard buiten overdag en hoe loopt hij in draf/galop?
Kelly_ann schreef:Dit ziet er wel echt een beetje uit als klassieke hanentred.
En dat kan 'zomaar' ontstaan. Ik weet er het fijne niet van, al is er online nog wel wat in te lezen over het onderwerp.
Ik zou de veearts/kliniek er eens bijhalen. Die weten vaak wel iets meer over mogelijke oorzaken en of er nu nog iets te proberen valt qua behandeling.
Kelly_ann schreef:Dit ziet er wel echt een beetje uit als klassieke hanentred.
En dat kan 'zomaar' ontstaan. Ik weet er het fijne niet van, al is er online nog wel wat in te lezen over het onderwerp.
Ik zou de veearts/kliniek er eens bijhalen. Die weten vaak wel iets meer over mogelijke oorzaken en of er nu nog iets te proberen valt qua behandeling.
ellepel schreef:op welke plek zat die losse hoefwand precies?
lijkt namelijk wel ergens dat hij de voet liever niet op de toon wil zetten omdat dat pijn kan doen en het daarom de voet zo op tilt en neerzet.
dus het heeft liever de belasting op zij en achterkant van de voet,dat zou het voor mij kunnen zijn.
echt hanetred dan gaat in mijn ervaring het been veel meer richting buik.
Suzanne F. schreef:Met een hanetred doen zich dit meestal niet elke pas. Misschien is hij uitgegleden in het land ofzo? Misschien eens na laten kijken bij de kliniek of een ostheopaat?