Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
superpony schreef:Overigens, de reactie op een sedatie was hier; Enorm staan rillen.
Had overdag dekens af en was in eerste instantie nog niet te zien. Paard was wel lang lusteloos en hangerig.
Na wat metacam, geweekte wiesencobs en een deken weer over.
_l_amanda_l_ schreef:Het klinkt inderdaad als een allergische reactie op de sedatie!
Hier geen slechte ervaringen met tandartsen maar wel vorig jaar een plotselinge allergische reactie met bijna dezelfde symptomen! Reactie waarop? Daar zijn we helaas nooit achter gekomen (maar we gaan van een insectenbeet oid uit) Paard ineens ook sterk aan het kwijlen, lippen, neus en wangen opgezwollen, en niet meer willen/kunnen eten. Heeft ze toen een pijnstiller, antihistamine en Vetaderm om erop te smeren voor gekregen, toen was het de volgende dag weer weg gelukkig..
Sterkte met je paard, zo sneu als ze zo'n ongemak hebben
Mindim schreef:superpony schreef:Overigens, de reactie op een sedatie was hier; Enorm staan rillen.
Had overdag dekens af en was in eerste instantie nog niet te zien. Paard was wel lang lusteloos en hangerig.
Na wat metacam, geweekte wiesencobs en een deken weer over.
Google eens op Elles van Hetem. Werkt niet electrisch en sedeert ook niet. Heb haar al jaren en ben zeer tevreden!
Marigo schreef:Dank voor jullie reacties!!
Ik ga zeker even met mijn eigen DA bellen voor advies.
Toch bijzonder dat jullie paardjes ook wel wat last hebben gehad. Niet zo erg als hier. Maar ik las ook ergens dat de Amerikaanse stijl (de VS opgeleide tandartsen) heel erg van het vijlen en glad maken is. En dat dit ook wel vergelijkbare klachten kan geven. Ik ben er zelf niet in thuis, maar herkennen jullie dit?
Vroeger was in mijn idee een tandarts even bijvijlen zonder verdoving en paard had nergens last van...Zo ging ik er ook een beetje in.
Arabesk schreef:Marigo schreef:Dank voor jullie reacties!!
Ik ga zeker even met mijn eigen DA bellen voor advies.
Toch bijzonder dat jullie paardjes ook wel wat last hebben gehad. Niet zo erg als hier. Maar ik las ook ergens dat de Amerikaanse stijl (de VS opgeleide tandartsen) heel erg van het vijlen en glad maken is. En dat dit ook wel vergelijkbare klachten kan geven. Ik ben er zelf niet in thuis, maar herkennen jullie dit?
Vroeger was in mijn idee een tandarts even bijvijlen zonder verdoving en paard had nergens last van...Zo ging ik er ook een beetje in.
Zeker. Ik heb ook zo'n opleiding gehad en ik vond het belachelijk om zo glad te vijlen en zo heftig te corrigeren.
Na de opleiding ben ik meteen m'n eigen weg gegaan. Zware sedatie is alleen nodig bij trekken van kiezen, niet voor vijlen dan is een lichte sedatie voldoende. Een kies glad vijlen. Is alleen aan de orde bij een protuberante kies of golfgebit.
Vergelijk het met de hoeven; iedereen snapt dat je niet te kort moet bekappen, niet de stand ineens moet veranderen en als je paard pijnstillers nodig heeft na de bekapping deugt de bekapping niet.
Plak op de woorden hoeven, gebit en bekappen gebitsbehandeling.