Ik kan er helaas niet veel over vinden vandaar dat ik zelf een topic start..
Gisteren zijn wij bij de kliniek geweest om erachter te komen dat Envy een peesblessure heeft gehad en deze is 'bevroren' ik geloof dat ze dan de zenuwen doorsnijden zodat ze door kan koersen (Envy is een Franse Draver). Hierdoor is ze dus niet meer geschikt om te rijden, grondwerk en onbelast werk kan gelukkig nog wel maar dit is wel even incasseren..

Ze had altijd inderdaad 3 witte stippen op haar binnen achter been maar ik wist niet wat dit was.
Dus ga je kijken bij een paar check altijd op die witte stippen! Het scheelt je zoveel ellende en verdriet!!!!

Omdat een peesblessure tot een jaar daarna nog kan genezen hebben shockwave therapie en inspuiten nu geen zin meer.. Ik heb Envy al 2,5 jaar en daarvoor had ze het ook al. Had ik dit eerder geweten dan waren er meet opties..

Ze is pas 7 jaar en vol levenslust. Ik heb als advies gekregen om er een ander ijzer onder de slaan zodat ze een andere pees wat meer belast en de 'dode' pees ontlast. Dit ga ik uiteraard proberen. Optie 2 was een ontstekingsremmer inspuiten maar de kans is 50/50 of ze wordt weer goed of ze gaat echt kapot en dan is het einde verhaal, hier voel ik me niet fijn bij dus dit is van de baan.
Zijn er mensen met hetzelfde en wat hebben jullie toen gedaan? Ik lees ook veel over natuurlijke pijnstillers. Ik sta open voor alles want ze gaat dus echt niet weg.
Tot slot nog een foto van Envy om het positief af te sluiten