Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dinopino schreef:Het vertrouwen is al een paar keer op zijn kop gezet. Er zijn inderdaad soms paarden die je er geen plezier mee doet. Wat is er zo erg aan om hem niet te gaan rijden.
Cowgirl schreef:Even vanuit het verstand gesproken:
Ik zou hier zelf niks meer mee gaan doen. Er is genoeg ondernomen (ik lees al 2 jaar) en de situatie is voor mens en dier niet verbeterd en naar mijn inziens ook nog eens levensgevaarlijk.
Ania schreef:Cowgirl schreef:Even vanuit het verstand gesproken:
Ik zou hier zelf niks meer mee gaan doen. Er is genoeg ondernomen (ik lees al 2 jaar) en de situatie is voor mens en dier niet verbeterd en naar mijn inziens ook nog eens levensgevaarlijk.
Dit is de enige juiste conclusie. Hier moet een pro bij komen, en dan niet een keer per week maar elke dag voor minimaal 3 maanden.
Sclimpre schreef:Je zou kunnen proberen wat minder met het paard bezig te zijn. Hem meer samen met een ander paard zelf laten ontdekken dat de wereld niet zo'n enge plaats is. Ik heb de indruk dat hoe meer wij als mensen proberen een dierenprobleem op te lossen, hoe erger het wordt.
Rust, tijd en andere paarden kunnen vaak veel meer dan dat wij kunnen.
Dat is dan idd een tijd niet rijden, ook geen grondwerk, niet longeren, enkel de basis verzorging totdat het paard zijn rust en vertrouwen gevonden heeft.
Citaat:Om daarbij gelijk nog even op het weven terug te komen, hij heeft eerder ook een aantal keer voor meerdere maanden achter elkaar met vriendjes op het land gestaan en ook daar deed hij dit...