Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Earth schreef:Ik zou haar eerst medicatie en voer gaan geven voor maagzweren. Het schijnt nogal achterhaald te zijn dat paarden elkaar kopiëren. Vaak lijkt dat zo omdat de paarden op stal hetzelfde voermanagement hebben en daar dan allebei last van krijgen en gaan luchtzuigen om de maagzweren te kunnen handelen.
Sintara schreef:Dit gaat waarschijnlijk vervelend klinken, maar..
Als ik jouw reacties zo lees denk ik dat je al wel hebt gevonden wat een grote kans van slagen heeft. Veel buiten zetten in een stimulerende omgeving, maagzweren uitsluiten etc.
Je zult er helaas niet vanaf komen door een ander brokje te voeren, anders had de rest dat ook gedaan. Zo simpel is het jammer genoeg niet
MaybelM schreef:Ze krijgt twee keer op een dag een goede portie kuil/voordroog op de grond
Marie111 schreef:Je hebt je paard nog niet eens een week zie ik nu. Wellicht dat het luchtzuigen nu ook erger is door de verhuizing en ze nog moet wennen aan de nieuwe stal.
Dit kan wel een poosje duren trouwens. Wellicht dat het op den duur beter wordt.
Nog even over voer. Wij zijn erg tevreden over de producten van Vitalstyle (Ecostyle). Oerbalans bijvoorbeeld.
En spieren kweek je door training.
troi schreef:Begin eens met onbeperkt hooi, bijv in hooinetten, te voeren icm havens gastro en geen gewone brok! Eventueel bijvoeren met bietenpulp als dat te weinig aanzet.
En zo vlot mogelijk naar een stal waar ze veel meer buiten komt in een kudde. Kijk eens op ‘hetnieuwepaardenhouden.nl’. Hier een lijst met fijne stallen waar de dieren een paardwaardig leven hebben
MaybelM schreef:Ik weet dat het niet de ideale stal plek is maar zoals ik eerder al aan gaf staat alles waar ze veel buiten komen vol..... ik wil het liefst ook dat ze de hele dag buiten komt maar als dat niet gaat gaat dat niet en daar hoef ik ook niks meer over te horen... verder zou ik wel kunnen kijken of ik kan regelen met de stal dat ik haar zelf extra hooi bij voer. Zijn er nog mensen met tips voor suplementen/krachtvoer?