Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brainless schreef:Mijn arabier heeft het ook gedaan, hij beet in zijn bovenbenen.
Hij had toen last van flinke maagzweren.
Dan is al die pijnstillers/prednison niet bevorderend voor maagpijn.
Ik zou gaan voor een endoscopie.
tamary schreef:Zijn er ook tekorten (vit./min.) uit de bloedonderzoeken gekomen? Wat waren de spierwaardes? Hengst of ruin? En is er iets bekend over maagzweren, zand in de darmen of pssm 1/2 ?
Nicje87 schreef:Ik heb een hengst gekend die het deed wanneer hij stress had. Na verloop van tijd ging het steeds beter. Hij beet in zn borstkast.
Aan de longe vind ik hem nog niet eens zo slecht lopen. Ik zou kijken of je zoveel als mogelijk stress kan voorkomen.
Earth schreef:Nicje87 schreef:Ik heb een hengst gekend die het deed wanneer hij stress had. Na verloop van tijd ging het steeds beter. Hij beet in zn borstkast.
Aan de longe vind ik hem nog niet eens zo slecht lopen. Ik zou kijken of je zoveel als mogelijk stress kan voorkomen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Hij loopt heel behouden en vooral de staarthouding valt op.
Hij deed dit dus ook toen hij pijnstilling kreeg?
ellepel schreef:Hij staat inderdaad alleen in een paddock, met een draad er tussen waar andere naast staan.heb je hem al even laten behandelen door een fysio, of osteopaat.
cranio sacraal zou in dit geval denk ik ook ontzettend goed helpen.
oh edit. niet goed gelezen , sorry.
is al fysio bij geweest,excuses
heeft hij in de paddock wel contact met andere paarden?
dus niet snuffelen,maar echt lijfelijk contact dus dat hi ook kan spelen?
Ayasha schreef:Yes vergeten te vermelden maar bij het tweede bezoek heeft ze ook een schaafsel meegenomen van alle benen om mijten uit te sluiten. Dit was dan ook negatief.Zijn mijten en andere huidproblemen die niet meteen zichtbaar zijn uitgesloten?
Omwille van de gedragsverandering zou ik ook kijken of je cushing kan testen.
ellepel schreef:Ik denk dat ik alles wat op internet te lezen is over zelfmutilatie al gelezen heb. Bij de meeste gevallen komt het uit fysieke ongemak. Alleen wat mijn DA ook al aan gaf, het wordt zoeken naar een speld in een hooiberg. Want waar heeft hij pijn. En het is ook vreemd dat hij het ondanks de pijnstillers nog steeds doet.zou ook zeker dit artikel lezen
https://thehorse.com/16597/equine-self-mutilation/
is wel in het Engels
troi schreef:Ik zou hem buiten in een kudde zetten om te kijken of hij daarmee beter wordt (desnoods nara een andere stal, apart op postzegeltjes paddock is echt verre van ideaal..) en preventief maagzweermedicatie gaan geven. Dat is ook een manier om uit te sluiten of het niet toch maagpijn is zonder een stressvolle endoscopie te laten doen. Zweren ontwikkelen zich echt razendsnel
celticpony schreef:Ik was er in eerste instantie vanuit gegaan dat er door het laseren teveel afvalstoffen vrij zijn gekomen wat zijn lever op dat moment niet aan kon omdat die misschien een verminderde werking heeft. Dit ook omdat de leverwaardes dus afwijkend waren.is er een verband te leggen met de lasertherapie die eea heeft aangewakkerd, veroorzaakt, etc? of was dit al langer gaande?
DuoPenotti schreef:Ik zou hem ook verplaatsen.
Eerst het geestelijke op orde hebben.
Een (jong) paard hoort buiten te kunnen spelen met andere paarden. Niet op een klein stukje, maar waar ze echt elkaar kunnen uitdagen. Vooral ruinen doen dit echt. Hebben dat ook echt nodig om fris tussen de oortjes te blijven. En dan ook langer dan een paar uurtjes.
Daar zou ik beginnen voordat ik allemaal lichamelijk dingen zou gaan onderzoeken.
brokjes schreef:Wat een vervelende situatie.
Hoelang heb je de pony al? Komt bij uit Spanje gezien het ras? Wat is er bekend over zijn verleden.