Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mizora schreef:Ik zou zelf gaan voor sojaschroot voor de spieren als er geen andere factoren zijn. Hoeveel weegt ze ongeveer?
Dat eiwit niet nuttig is zonder trainen ben ik het niet mee eens, wat ze beschrijft is het opgegeten worden van de basisbespiering. Die heeft een paard, met enige vrije beweging sowieso met voldoende eiwit.
Laura_ schreef:Ik vind dat je erg mooi voert, maar wellicht is een vitaminebrok nu alleen te weinig. Voor de bespiering zou je kunnen kijken naar eiwitten. Myo flakes van agrobs, coolstance copra bevat veel eiwitten. Voor meer energie zou je kunnen kijken naar greenpower van equifyt, eventueel in combinatie met de pre active. Dat is een voer ipv een balancer zoals de metazoa en als je daarvan de adh voert, krijgen ze ook alles binnen. Anders kan je het aanvullen met de metazoa. Zijn
allemaal graanvrij en melassevrij
Liiesjjj schreef:De reden dat ik deze samenstelling voer is omdat mij dat is aangeraden. Een goede vitaminen en mineralenbrok in combi met het kruidenmengsel zou haar alles moeten geven wat ze nodig heeft is mij vertelt. Dat is (volgens mij) ook het geval geweest, ze was mooi op conditie. Wellicht combi van het andere hooi + de strenge kou van de vorige dagen dat iets heeft gedaan? Aan haar manier van doen heb ik niet het idee dat er met haar gezondheid iets mis is, maar natuurlijk wel goed om dat even uit te laten sluiten.
Het paard is van zichzelf een bonk vol energie, ik ben daarom wat huiveriger om krachtvoer bij te gaan geven. Voor nu denk ik dat ik het ga oplossen met meer eiwitten geven. Een stalgenoot had nog esparcette korrel liggen, daarvan geef ik voor nu 300 gr per dag bij. Dat heeft een ruw eiwit gehalte van 12,8%. Zal dat voldoende zijn?
Pandora2 schreef:Oh ja, die bodybuilder deed het hier ook heel erg goed voor mijn ouwetje wat betreft bespiering en bovenlijn.