Tijdlijn:
Vrijdag 5 februari vond ik mijn veulen met een kleine draadwond aan de binnenkant van de sprong. Het was zo'n 4cm lang, maar stond vooral open en het ging steeds verder open staan. Dierenarts gebeld en het moest inderdaad gehecht worden.
Het zag er toen zo uit.

Ze is in het verband gezet omdat het een beweeglijk gebied is en er kans was op verder scheuren en/of vorming van wild vlees door het bewegen. Door het verband met een dikke laag watten er tussen werd het geïmmobiliseerd. Ze is op een klein stukje bij stal gezet, zodat ze ook niet kon rennen (staat in een paddock paradise). Allemaal heel fijn, zo net voor de sneeuwval

Op dinsdag is het verband gewisseld en toen kwam er iets vocht uit, maar verder zag het er super uit. Dus opnieuw in het verband gezet.

Afgelopen zaterdag heb ik zelf het verband gewisseld, maar ik vond het er niet lekker uit zien. Kwam wat rommel uit en 2 van de 4 hechtingen gesprongen. Ik heb het geappt naar de dierenarts en advies was: schoonmaken, schoon gaasje er op en weer verbinden, dinsdag opnieuw contact voor de verbandwissel.

Helaas was mijn constructie niet zo goed, dus het verband is helaas vanmorgen afgezakt. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar, want mevrouw is het (heel begrijpelijk!) zat en ze heeft er last van. Daarom heb ik de dierenarts maar weer gebeld en ze is gekomen om het verband te wisselen. De hechtingen zijn er uit gehaald, want die hadden inmiddels geen nut meer. Helaas is er wild vlees vorming te zien.
Aan de rechterkant is het prachtig aan het dichtgroeien, maar in het midden en links groeit het van binnenuit harder dan aan de randen. En dan krijg je dus wild vlees.

Ze is opnieuw in het verband gezet, met Terra-Cortril zalf om het wild vlees hopelijk te beperken en ze moet zich echt rustig houden. Vertel dat maar eens aan een veulen

Vrijdag komt de dierenarts weer om het verband weer te wisselen en te kijken hoe ze er dan bij staat. Mocht er teveel wild vlees zijn, dan gaan ze volgende week maandag een deel weg snijden. En zo niet, dan is het even afhankelijk van hoe het er uit ziet wat het vervolg gaat zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik super trots op haar ben. Ze houdt zich heel kalm en rustig gelukkig, alleen het verband wisselen gaat niet meer met een praam of zonder verdoving. Maar dat snap ik allemaal wel

Wie heeft er ervaringen met een soortgelijke situatie? Is er nog iets dat ik vrijdag mee kan nemen naar de dierenarts voor herstel en aanpak?