Ze staan in de winter gemiddeld 8-10 uur buiten op de paddock met z'n drieën. Dan komen ze op stal. In de zomer staan ze 24/7 buiten op de weide. Dus ze komen relatief veel buiten, veel meer dan op alle andere stallen in deze regio.
Ze krijgen 24/7 hooi. 'S avonds krijgen ze dan ook nog eens krachtvoer basismengeling en een bak wortels op stal. Ze is nu wat vermagerd, dus ik ben haar nu ook 2-3x per week graanvrije slobber aan het bijvoeren en luzerne. We zijn nu terug begonnen met Relax supplement, dit is een supplement dat ze eerder ook al kreeg maar weinig effect gegeven heeft. Maar ik had nog een pot, dus nu terug beginnen bijgeven in de hoop dat het misschien wel werkt deze keer.
Een stal zoeken waar ze 24/7 buiten kunnen is in deze regio bijna niet haalbaar. We staan er voor de rest ook heel fijn dus willen hier niet meteen weg. Wat wel een optie kan zijn (maar nog niet gevraagd) is dat ze naar een grotere box verhuist maar dat moet overlegd worden. Of dit een oplossing is voor het ijsberen weet ik natuurlijk niet. Maar ik vroeg me dus nog af of andere mensen dit meegemaakt hebben en een mogelijke oplossing voor ons hebben? Ik vind het momenteel echt zielig voor haar.