Lecher antenne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 11:41

Ok ik snap dat ik nu ook reacties krijg dat het kwakzalverij is en dat mag uiteraard.

Hoe zijn ervaringen hier met lecher antenne?
Ik vind het vaag maar tegelijkertijd ook wel intrigerend en ben benieuwd hoe anderen daarin staan??

MyWishMax

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:42

Slecht :+ er kwam van alles uit, maar ook dingen juist niet waar paard zeker last van had. Daarna allerlei dingen gedaan die aangeraden werden en paard werd alleen maar slechter. Dus ik geloof er echt niet meer in.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:45

Mijn pony is er vorig jaar een paar keer mee uitgemeten en behandeld met de producten die uitgemeten werden, en dat heeft hem erg geholpen. Ik had hem pas een half jaar en hij was best wel gesloten. Vanaf die eerste behandeling en de druppels die hij daarna gehad heeft is hij echt uit zijn schulp gekropen. Vooral mentaal heeft het hem goed geholpen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:46

Ik geloof altijd van alles en ben van de categorie dat ik het wil zien en dan een mening erover ga vormen.
Dus bij mijn vorige paard zo iemand erbij gehad. Diezelfde persoon is bij meerdere kennissen ook geweest.
De uitslag is bij allemaal dat er ergens een 'ingekapseld' iets zit (bij de mijn lyme, bij sommige andere schimmels etc), en dat je dat niet in het bloed kan terugvinden.
Allerlei dure middeltjes gehad. En nul komma nul verbetering.

Ik geloof echt wel in natuurgeneeskunde. Als in: wilgenbast werkt pijnstillend en kamille werkt krampverlichtend. Maar zo'n lecher... Neen, daar geloof ik niet meer in.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:47

Goed.
Mijn paard met een pollen allergie. Die maar 2 uurtjes buiten kon staan en dan naar binnen wilde.
Anders stond ze helemaal afgesloten buiten te schudden.
Waar de dierenarts op dat moment niets mee wist te doen.
Kreeg na het uitmeten met die Lechner antenne druppels en ze kon weer de hele dag buiten staan.
Kwakzalverij of niet, maakt mij niet uit, mijn paard en ik zijn blij. :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 12:04

Echt wisselend dus wel.
Ik geloof er ergens namelijk niks van haha.maar vind T wel interessant om te lezen..
Ligt misschien ook aan de persoon die erbij komt en wat die “” aansmeert””?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:12

Weet je als een arts iets voorschrijft en het werkt niet, zoals mijn paard die zelfs licht bevangen stond van de toegediende corticosteroïden spuit dan is dat prima.
Maar als druppeltjes niet werken is het kwakzalverij. Terwijl als die niet aan zouden slaan er niets ernstiger gebeurd.
En bij beide heb ik daarna een legere portemonnee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:14

DuoPenotti schreef:
Weet je als een arts iets voorschrijft en het werkt niet, zoals mijn paard die zelfs licht bevangen stond van de toegediende corticosteroïden spuit dan is dat prima.
Maar als druppeltjes niet werken is het kwakzalverij. Terwijl als die niet aan zouden slaan er niets ernstiger gebeurd.

Hier werd het wel een stuk ernstiger. En dat bij een bekende met goede naam. Ik vind het dus niet zo onschuldig.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:16

@duopenotti iedereen mag zijn mening en / of ervaringen hebben toch? Super fijn dat het voor jouw paard gewerkt heeft. Vervelend voor mij dat het voor mijn paard niets gedaan heeft.
Ik geloof absoluut in natuurgeneeskunde, maar niet in een lecher antenne.
Ik geloof ook absoluut in reguliere veterinaire geneeskunde. Maar ook daar zijn er dingen waar ik niet in mee ga tenzij ik de wanhoop nabij ben. Ik heb een paard met een serieuze luchtweginfectie gehad die op ventipulmin en sputolysin niet beter werd, maar op secreta promax in een paar dagen 'schoon' was. Het kan allemaal. TS vraagt naar ervaringen / meningen :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:19

@skippy natuurlijk mag dat.
Dat bedoel ik er ook niet mee.

Maar je hoort zo vaak de termen als kwakzalver en als dan de arts het verkeerd heeft is het ineens ja die kan ook niet alles.
Of je hoort vaak, nee kwakzalver is alleen goed voor je portemonnee leeg te trekken, nou die dierenarts ook als het niet werkt. Dan krijg je net zo min je geld terug. :+

Ieder moet doen wat hem/haar prettig lijkt.
Had deze vrouw niets kunnen betekenen had ik, of eigenlijk mijn paard, pech gehad.
Had ik wat anders moeten gaan zoeken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:20

MyWishMax schreef:
DuoPenotti schreef:

Hier werd het wel een stuk ernstiger. En dat bij een bekende met goede naam. Ik vind het dus niet zo onschuldig.

Dan ben ik wel benieuwd wat die dan ineens geeft.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:26

Is dat net zoiets als bioresonantie? Dat heb ik een keer uit wanhoop laten doen bij mijzelf namelijk.
Conclusie: Ik dronk teveel alcohol, waardoor lever en milt teveel moesten werken en ik daardoor klachten had.

PS: Ik drink geen alcohol.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:27

Matheno schreef:
Is dat net zoiets als bioresonantie? Dat heb ik een keer uit wanhoop laten doen bij mijzelf namelijk.
Conclusie: Ik dronk teveel alcohol, waardoor lever en milt teveel moesten werken en ik daardoor klachten had.

_O- :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 13:51

Hahaha stiekeme alcoholist zeker!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:13

Matheno schreef:

:D

Probleem met veel alternatieve benaderingen:
1. Doorgaans geen enkele wetenschappelijke onderbouwing of bewezen werking
2. Er zijn altijd verhalen te vinden van eigenaren van wie de paarden ervan opknapten. Maar die paarden waren zonder behandeling waarschijnlijk ook wel opgeknapt. En wishful thinking speelt ook een rol.

Alternatief wat valt binnen de range 'baat het niet, dan ...': prima, eigen risico. Als er vage middeltjes voorgeschreven worden en/of bij medische klachten wordt afgeraden het paard door een DA te laten onderzoeken/behandelen: niet OK, en ga daar als eigenaar ook svp niet in mee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:16

Bij het stoppen van de druppels weer een paard dat stopt met eten en schud.
Ik zelf dacht, nu al zo lang goed kan wel zonder.
Toen winter geen last meer. Mooi.
Het werd lente, het was het jaar daarvoor begonnen bij extreme droogte in juni, ik persoonlijk had dat de schuld gegeven.
In maart, nog nat dacht ik niet eens aan pollen.
Toch begon ze weer.
Mijn wishful thinking was het is voorbij, helaas hielp die gedachte niet :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 14:23

Maar wat voor druppels zijn dat dan?
Daar ben ik zelf wat huiverig voor altijd:

Producten van Bv groene os, Puur... dus echt met kruiden ( fyto therapie) dat is voor mij meer tastbaar

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:25

Zeer goede ervaringen mee en mijn dierenarts was zo enthousiast over mijn natuurkundige die alles mat met de lecher antennen via de foto van mijn paard, dat zij uit haar zelf op een gegeven ogenblik ging vragen wat Ria er van zei <3 . Wij deden altijd én Ria én de dierenarts. Ooit kregen we bij de dierenarts na de lymtest (ons paard was zo vreselijk ziek en de dierenarts was heel bezorgd) een telefoontje (paar weken later) dat het paard een ernstige lyme besmetting had.

Inmiddels waren wij al paar weken bezig met de aangegeven fytotherapie therapie door Ria na meting van de lechner antenne waarbij enorm veel afwijkingen uitgekomen waren.

Dus ik zei tegen haar, dat als de dierenarts weer op stal zou komen dat ze maar eens moest kijken naar ons paard want die was inmiddels al weer fris en fruitig aan de gang. De dierarts vond paard enorm verbeterd en we hebben toen afgesproken dat we gelijk weer een lyme test zouden doen om te kijken of de waardes gezakt waren. Dus na zoveel weken kwamen de resultaten en die waren enorm verbeterd , zoveel verbeterd dat we regulier niets meer hebben gedaan op advies van de dierenarts. Tot op de dag van vandaag gaat paardje heel erg goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:30

Muze schreef:
Maar wat voor druppels zijn dat dan?
Daar ben ik zelf wat huiverig voor altijd:

Producten van Bv groene os, Puur... dus echt met kruiden ( fyto therapie) dat is voor mij meer tastbaar

Ja die soort druppels. Daar werkt ze mee. Klassieke homeopathie.
En met die antenne meet ze dan uit welk orgaan extra nodig heeft.
Ze houd dan ook die soort druppel die daar dan voor zou werken tegen het paard aan en meet dan weer en dan slaat dat ding ook anders uit.

Weet je, hoe het kan en werkt weet ik ook niet precies.
Maar de dierenarts was voor mijn paard klaar.
En dit deed het. En ik hoop nog steeds dat ze er komend jaar door zichzelf geen last meer van heeft. er overheen groeit of zo.
Maar begint ze weer met schudden en stoppen met eten dan mag zij toch echt weer hokus pokus komen doen :D
En het kost me incl druppels 100 euro, nou dat vind ik prima te doen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 14:31

Homeopathie en fytotherapie is wel anders...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:35

Kan, ze noemt zich klassiek homeopaat en gebruikt druppels als van puur en den hoek enz. Ze is daarnaast ook opgeleid door Laarakkers.
Alleen dan per bloemetje/kruidje, dus niet een ding als puur pollen waar er al 10 in 1 potje zitten standaard voor elk paard hetzelfde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:36

Muze schreef:
Homeopathie en fytotherapie is wel anders...

Klopt maar vaak wordt wel met beiden gewerkt door bv homeopathische (dieren) artsen, natuurgeneeskundigen etc.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 14:36

Ja dat is wel waar. Maar meer om even nuance aan te brengen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:36

Begrijp het Muze.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:37

Skippy01 schreef:
Ik geloof altijd van alles en ben van de categorie dat ik het wil zien en dan een mening erover ga vormen.
Dus bij mijn vorige paard zo iemand erbij gehad. Diezelfde persoon is bij meerdere kennissen ook geweest.
De uitslag is bij allemaal dat er ergens een 'ingekapseld' iets zit (bij de mijn lyme, bij sommige andere schimmels etc), en dat je dat niet in het bloed kan terugvinden.
Allerlei dure middeltjes gehad. En nul komma nul verbetering.

Ik geloof echt wel in natuurgeneeskunde. Als in: wilgenbast werkt pijnstillend en kamille werkt krampverlichtend. Maar zo'n lecher... Neen, daar geloof ik niet meer in.

Eens.
Van veel kruiden is de werking ook gewoon bewezen. Fytotherapie zegt mij persoonlijk daarom ook veel meer dan bijv. homeopathie.
Wat betreft natuurgeneeskundigen, ik denk zeker dat daar mensen tussen zitten die goede resultaten bereiken, maar dat zou ook heel goed te maken kunnen hebben met de persoon in kwestie, dat diegene van nature een groot waarnemings- en invoelingsvermogen heeft. Dus voor mij is dat geen bewijs dat alternatieve behandelingen werken.
Waar ik moeite mee heb, is dat sommige alternatieve behandelaars nogal handig inspelen op gevoelens van onzekerheid en schuldgevoel bij de eigenaar. En dat ze soms vol overtuiging met diagnoses komen waar een regulier arts speciale apparatuur voor nodig heeft, zoals een röntgenapparaat.