Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Earth schreef:Hoezo een osteopaat? Dit paard heeft gewoon pijn, dat lijkt me duidelijk toch? Wanneer een paard aan 4 benen artrose heeft dan is het soms moeilijk te zien dat ze kreupel loopt. Heb je filmpjes?
Ik zou met zo'n paard zeggen, ondanks dat ze op pijnstillers staat, wat is de waarde van het leven? Als ze zo is en onder pijnstilling staat, zou ik zeker niet overwegen om te gaan rijden.
Goof schreef:Op 4 benen arteose en dan longeren? Daar zou ik per direct mee stoppen. Dat is echt flinke belasting.
Het lastige van 4 slechte benen is dat je minder snel ziet dat je paard onregelmatig of kreupel is omdat dus alle 4 de benen slecht zijn en het elkaar opheft. Je paard geeft duidelijk aan pijn te hebben ondanks de pijnstillers. Ik snap niet dat je longeert en denkt aan rijden eigenlijk.
Zonnebloem92 schreef:Ik zou ook de da inschakelen, vind dat je daar sowieso al een lange tijd mee wacht.
tita schreef:Weet je ook welke gradatie en waar je artrose heeft?
Jetta schreef:Artrose. Wat is dan belangrijk? Vrije beweging, zodat het paard in beweging blijft. Voer/ drinkplaatsen met afstand, zodat lopen móet. Kan dat in jouw situatie? Longeren vind ik een rare methode bij artrose. Zeer belastend.Ga lekker wandelen, veel rechtuit. Gewoon aan de hand. Sommige paarden vinden een zachte ondergrond (berm)fijn, anderen kiezen voor een harde ondergrond. Laat je paard hierin vrij kiezen. Wat geef je je paard voor voeding en wat voor supplementen voor de artrose?
Suzanne F. schreef:Er valt weinig te revalideren bij zo’n diagnose. Laat dat dier lekker met rust en laat het op de wei lopen zolang dat nog pijnvrij kan. Ik zou me doodschamen om er er nog op te gaan zitten.
Suzanne F. schreef:Er valt weinig te revalideren bij zo’n diagnose. Laat dat dier lekker met rust en laat het op de wei lopen zolang dat nog pijnvrij kan. Ik zou me doodschamen om er er nog op te gaan zitten.