We hebben 4 weken gestapt, geen verbetering, dus in de kliniek (Hollands Kroon) op de foto, na uitverdoven bleek de kreupelheid onder de kogel/kootbeen vandaan te komwn.
Daar was rechtsachter na veel inzoomen een minuscuul scheurtje in haar kootbeen te zien. Advies: 4 weken boxrust, bij geen genezing mogelijk schroef plaatsen, en anders rust en opbouwen.
Vandaag is ze weer op de foto gezet. Het scheurtje geneest goed en is bijna niet meer zichtbaar op de foto. So far so good zou je zeggen toch?
Ze loopt echter stok en stok kreupel. Slechter dan de afgelopen weken, belast haar been amper.
Vervolgens is haar hele been op de foto gezet. Niets te zien. Peesscan leverde ook niets op. Mogelijk zit er een ontsteking maar het been is nergens warm en dik.
DA adviseert een MRI, met risico dat hier niets concreets uitkomt.
Ik ben al de hele avond bezig met informatie vergaren. Mijn lieve meisje, al vanaf klein veulen in mijn bezit. Zelf veel pech gehad, waardoor ik nooit echt lekker aan de slag kon met haar. Mijn man daarentegen kan lezen en schrijven met haar, zij is zijn alles. De planning was om volgend jaar zelf ook eindelijk lekker met haar aan de slag te gaan, als de basis er goed in zat. Nu kan ik alleen maar huilen, want het lukt mij even niet om positief te zijn.
Als klap op de vuurpijl blijkt dat ze goed verzekerd is maar niet voldoende. MRI moeten wij zelf bekostigen.
Ik hoop dat de vervolgonderzoeken wel vergoed worden. Extra wrang? Tot haar eerste jaar was ze wel afdoende verzekerd maar hebben we de verzekering in al onze wijsheid verlaagd.
Morgen doe ik een belronde met klinieken. Wie kan een goede betaalbare kliniek aanraden? Waar moeten we op letten? Iemand ooit een vergelijkbare situatie gehad? Welke stappen in het revalidatieproces maken wij mogelijk nog mee?
Dit is ons eerste paard, en ze heeft echt nooit wat gemankeerd. Als het mis is, is het ook gelijk flink mis. Zul je altijd zien.