Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Babbelaar20 schreef:Suzanne F. schreef:Dat had mooi geweest als er een poepertje of behandeling was waardoor KS zou genezen. Zo werkt het helaas niet. Prognose is vaak heel ongunstig.
Ja dit is een hele helpende reactie...
Ik vraag om behandelingen of supplementen ter ondersteuning niet om de magische oplossing.
Suzanne F. schreef:Het zal de meest helpende reactie zijn, alleen niet wat je wilt horen. Er zijn geen supplementen die hier iets voor kunnen doen. Behandelingen kan je altijd doen maar de kans dat de kliniek daar beter van wordt dan het paard is groot. Er zijn meerdere behandelingen die kunnen worden toegepast maar stel je verwachtingspatroon wel fors bij, ze kosten veel geld en gaan vaak niet brengen wat je hoopt.
Suzanne F. schreef:Het zal de meest helpende reactie zijn, alleen niet wat je wilt horen. Er zijn geen supplementen die hier iets voor kunnen doen. Behandelingen kan je altijd doen maar de kans dat de kliniek daar beter van wordt dan het paard is groot. Er zijn meerdere behandelingen die kunnen worden toegepast maar stel je verwachtingspatroon wel fors bij, ze kosten veel geld en gaan vaak niet brengen wat je hoopt.
Babbelaar20 schreef:Suzanne F. schreef:Het zal de meest helpende reactie zijn, alleen niet wat je wilt horen. Er zijn geen supplementen die hier iets voor kunnen doen. Behandelingen kan je altijd doen maar de kans dat de kliniek daar beter van wordt dan het paard is groot. Er zijn meerdere behandelingen die kunnen worden toegepast maar stel je verwachtingspatroon wel fors bij, ze kosten veel geld en gaan vaak niet brengen wat je hoopt.
Ik sta nog helemaal aan het begin van dit traject en het paard is jong dus ik wil zeker de behandeling van de DA proberen. Ik ben zelf altijd zeer realistisch dus het heeft niet zoveel te maken met of ik iets wel of niet wil horen. Ik zal mezelf alleen eeuwig voor mn kop slaan als ik niet onderzocht had of er naast reguliere behandelingen ook goeie ervaringen zijn met andere dingen. Vandaar mijn vraag. Ik ben op zoek naar informatie.
JeanneV schreef:Tegenover alle paarden met problematische kissing spines staan er net zoveel paarden die prima functioneren ondanks catastrofale rug foto's. Het ene paard functioneerd er beter mee dan de andere, dat is wat we weten. Ik vindt kissing spines helemaal niet spannend... ik wil geen paarden met slechte rug foto's omdat ze voor de handel minder aantrekkelijk zijn... als ik never nooit of niet zou willen of hoeven te verkopen maakte die rug foto's helemaal niets uit.
Babbelaar20 schreef:Hallo allemaal,
Mijn paard is gediagnosticeerd met kissing spines. Hij is nu ingespoten en uiteraard gaan we in de training hiermee aan de slag, maar ik ben benieuwd of er nog supplementen of behandelingen zijn waar bokkers goede ervaringen mee hebben? Ik zou graag jullie ideeën horen. Zelf ben ik hier totaal niet in thuis dus alle tips zijn welkom.