Ik plaats dit bericht omdat ik echt niet meer weet wat te doen.. mijn pony is sinds 3/4 maand zo gestresst dat hij en ik er doodongelukkig van worden. Hij staat overdag buiten met een maatje van 08:00 tot 17:00 uur. Hij stond eerst in een groepje van 5 pony's maar werd door het rennen steeds getrapt en gebeten en dit werd gevaarlijk. In de zomer de hele dag en nacht buiten. In de winter vanaf 17:00 uur op stal. Hij krijgt gewoon basisbrok en heeft altijd 24/7 ruwvoer ter beschikking.
Sinds 3/4 maanden is hij elke dag zo gestresst dat hij alleen maar in keiharde rengalop (bijna zijn benen brekend rondjes gaat racen buiten totdat hij er letterlijk bij neervalt of ik hem op stal zet omdat hij anders zichzelf bezeerd en/of helemaal uitgeput om 17:00 naarbinnen wordt gehaald. Hij rent in blinde paniek tegen alles en iedereen aan, ziet niks meer, gaat door alle draden heen, wordt door zijn paniekgedrag getrapt, gebeten door andere paardjes.
Ik heb alles geprobeerd.. hij krijgt maar een kwart kilo per dag brok met 24/7 ruwvoer + magnesium (dit gebruik ik nu circa 5 maanden op aanraden van de dierenarts omdat dit zou kunnen helpen bij stress. Er is een osteopaat bij hem geweest, deze kon nagenoeg niks vinden bij hem qua blokkades. Mijn pony heeft een nieuw zadel gekregen, het andere paste totaal niet goed meer, er is een bitfitter langsgeweest. Niks lijkt te helpen. Hij heeft verschillende stress supplementen geprobeerd, dit heeft ook geen effect. Hij krijgt nu rescue druppels, dit lijkt ietswat te helpen maar heel licht. Hij is zo bang dat hij blij is dat hij in de stal staat maar wil dan alsnog niet eten, staat verstijfd in een hoek van de stal en kijkt alleen maar met grote ogen iedereen aan. Het is hartverscheurend om te zien.. Ik heb nog nooit een paard of pony zo ongelukkig en gestresst gezien. Ik ben radeloos wat nog te doen.
Misschien kan iemand hier nog iets bedenken wat zou kunnen helpen want dit is geen leven zo voor hem..