Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zamba schreef:Naar mijn weten mag je de korsten van mij NOOIT eraf krabben!
Mijn tip, eerst goed kaal scheren. Echt kaal da je er goed bij kan. 2 dagen wassen met betadine en dan smorgens en savonds goed insmeren met sudocreme. Aantal dagen volhouden en weg is je mok!
Aanvulling; na buitenspelen benen goed droog maken met een handdoek. En evt als ze erg vies zijn of met een borstel schoonmaken of even schoonspuiten en goed droog maken. Zand behandelen heeft geen zin
Mijn tip, eerst goed kaal scheren. Echt kaal da je er goed bij kan. 2 dagen wassen met betadine en dan smorgens en savonds goed insmeren met sudocreme. Aantal dagen volhouden en weg is je mok!
Aanvulling; na buitenspelen benen goed droog maken met een handdoek. En evt als ze erg vies zijn of met een borstel schoonmaken of even schoonspuiten en goed droog maken. Zand behandelen heeft geen zin
Eelmo schreef:Zamba schreef:Naar mijn weten mag je de korsten van mij NOOIT eraf krabben!
ik behandel vergelijkbaar.
Ik pluk wel de loszittende korstjes uit de vacht. Dus echt de korstjes die al los zijn van de huid, maar nog in de haren vast zitten. De rest lekker laten zitten, schoonmaken en insmeren met sudocreme. Maar als je idd de benen scheert dan zal het er vanzelf wel afvallen.
mayadeby schreef:We hebben hiernet de benen proberen scheren maar er zitten zoveel korsten op dat het amper ging ...
Pollewop113 schreef:Ik zou zelf persoonlijk niet meer met Sudocreme op open wonden smeren. Bij mij is het hierdoor naar binnen geslagen en had ik ineens Einschuss met lange revalidatie en dure dierenartsrekeningen tot gevolg.
Ik heb het juiste middel ook nog niet gevonden omdat ik met een zalf van de paardenkliniek heb gesmeerd. De eventuele volgende keer wil ik ook iets proberen met zwavel, maar liever hoop ik dat ze het niet meer krijgt!