Welke glucosamine voor artrose

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Welke glucosamine voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 09:06

Helaas is bij mijn merrie beginnende artrose geconstateerd, ze is ingespoten maar een supplement om dat te ondersteunen kan geen kwaad.

Weet iemand een goede of dat ik een combinatie van verschillende soorten las ook nog msm??

Wie helpt deze eigenaar uit het bos van supplementen

StonedRomy

Re: Welke glucosamine voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:10

Ikzelf geef de yumove van lintbells. Heb deze ook voor mezelf en voor de honden en ben er heel tevreden over! Hele fijne webwinkel die met alles helpen.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:11

Werkte bij mij allemaal niet helaas, ik heb op aanraden van de dierenarts Audevard Harpagyl gegeven, een natuurlijk supplement met duivelsklauw erin. Werkte echt helemaal top en ze eten het makkelijker dan allerlei poeders.
Mocht je toch voor glucosamine gaan, zou ik een variant zoeken met duivelsklauw en sowieso niet voor de goedkopere varianten gaan. Daar zitten vaak niet alle stoffen in die je wilt hebben.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:19

Hier een paard met halsartrose. Nadat hij is ingespoten en bij mij kwam heb ik een tijd glucosamine compleet bij gevoerd ter ondersteuning. Daarnaast is hij naar 24/7 buiten gegaan en ben ik ook in de training met hem aan de slag gegaan. Hij is inmiddels al een tijdje van het supplement af, maar ik merkte bij hem echt wel verschil in stramheid in zijn lijf. Door het meer bewegen en weer geleerd te hebben hoe te bewegen gaat het nu ook zonder goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:35

Duivelsklauw is een pijnstiller, als de artrose al verder gevorderd is dan werkt alleen glucosamine inderdaad niet meer.

Ik zou in een begin stadium gaan voor glucosamine met MSM en chondroitine, en dan met een goed management kun je een heel eind komen.

Pas in een later stadium als de artrose erger is geworden Duivelsklauw erbij gaan geven, want dat is pijnstillend. Nadeel is dat ze daarmee ook eerder over hun grenzen gaan en bij artrose is kapot echt kapot en dat ontwikkeld zich gewoon door.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:48

Pharmahorse heeft fijne Glucosamine met msm.
Heb meerdere merken geprobeerd maar kom steeds op deze uit.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:22

Ik ben trouwens ook overal vanaf nu ze 24/7 buiten staat en vrij kan bewegen. Overigens wel op volledig pensioen ook.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:41

Ik weet niet zeker of mijn paard wat artrose heeft maar ik ga er wel vanuit vanwege haar leeftijd. Ik heb goede ervaringen met Phytonics Joint Comp Paard/pony, in de winter. Dit op aanraden van mijn instructrice die dit bij meer paarden goed ziet werken.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 16:16

November108 schreef:
Ik ben trouwens ook overal vanaf nu ze 24/7 buiten staat en vrij kan bewegen. Overigens wel op volledig pensioen ook.

Als ik dat kon vinden in een straal van 20 km met ook in de winter een goede bodem dus geen moderzooi zou ze er ook staan maar helaas nog niet gevonden, alleen met heel veel klusjes en met een 4 maanden oude baby is dat niet te doen dagelijks erheen

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:22

butengeweun schreef:
November108 schreef:

Als ik dat kon vinden in een straal van 20 km met ook in de winter een goede bodem dus geen moderzooi zou ze er ook staan maar helaas nog niet gevonden, alleen met heel veel klusjes en met een 4 maanden oude baby is dat niet te doen dagelijks erheen

Ik herken je probleem, ik moet voor de winter ook nog een plekje zoeken. Maar goed, mijn merrie liep echt niet meer goed en kwam heel slecht de stal uit dus het was ook echt het laatste redmiddel. Hiervoor alles geprobeerd alleen niet ingespoten ivm haar leeftijd en meerdere locaties artrose.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:01

Ik heb artrohorse forte. Dit was het goedkoopste supplement waar alles in zit dat ik erin wil hebben. MSM, Glucosamine, Chondroitine, hyaluronzuur. Via glucoplaza te krijgen. Kost me 50 euro per maand.

paardjeamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:37

Ik geef Glucosamine van Puur Natuur (daar zit ook MSM in). Mijn haflinger krijgt het nu een jaar, hij heeft lichte artrose op zijn spronggewricht. In de winter geef ik de Glucosamine compleet ook van puur natuur, daar zit ook duivelsklauw bij. Ik ben er zeer tevreden van. mijn paard is soepel en heeft geen last meer. Enkel in de winter als het s'nachts vriest loopt hij wat spijf, daardaar dus de extra duivelsklauw in de winter. hij staat hier jaarrond 24/7 buiten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:48

Mijn paard heeft verhoogde risico op artrose, toen ik de DA vroeg om of het aan te raden was om glucosamine te geven zei hij dat het onzin was.
Er is nog geen enkele positieve test geweest die uit zou wijzen dat het helpt.
Onderzoek bij mensen heeft ook uitgewezen dat het geen extra effect heeft.
Maar toch lees ik van gebruikers dat ze wel positief effect zien bij hun paard.
Dus ik twijfel erg wat ik moet doen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:04

Tja en zo zei mijn dierenarts dat ik het zeker moest gaan gebruiken als ondersteuning in de beginfase.

Ook bij mijn honden merk ik heel veel verschil. Het loopt allemaal wat beter.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:30

Silly1972 schreef:
Mijn paard heeft verhoogde risico op artrose, toen ik de DA vroeg om of het aan te raden was om glucosamine te geven zei hij dat het onzin was.

Die berichten hoor je steeds meer, dat het helemaal niet of zeer weinig wordt opgenomen, helemaal in poedervorm wordt blijkbaar vrijwel niet benut door een paard . Je zou naar silicium kunnen kijken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:31

Is dat wel bewezen dan?

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:32

Silicium is een bouwstof die volgens mij de aanmaak van glucosamine bevordert

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:35

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:44

Dank je wel

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:48

diatomeeënaarde Is de pure vorm van silicium. Krijgen mijn paarden ook. Helpt ook tegen zand eten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:14

Mag ik vragen welke je dan haalt?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:18

Silly1972 schreef:

Hier merk ik juist wel erg verschil dat het goed werkt bij mij pony samen met vrije beweging de he hele dag. Dit laatste staatze al jaren voor ze artrose kreeg.

Ook heeft mijn moeder het gebruikt bij haar in de begin fase en ook zij merkte verschil. En zij gebruikte juist de poedervorm omdat die goedkoper was.

Ik gebruik die van de paardendrogist.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:19

silicium zit in brandnetel.dus die kun je zelf dan knippen en drogen :j

ik heb mijn merrie een en ander gegeven tegen artrose,maar merk dat gewoon goede voeding en beweging en een happy paard eigenlijk het beste werkt

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:36

Silly1972 schreef:

Van de baroen

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:35

Silly1972 schreef:

Heltie horse heeft hem ook, een vloeibare variant