Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
monsera schreef:In de zomer is het dan mss niet zo handig om te voeren. Alhoewel ik dat andere voer ook s avonds van te voren al klaar meng. Dan staat het ook wel een aantal uren tot s morgens vroeg.
monsera schreef:Bedankt tot zo ver iedereen.
Leuk die kaart daphara.
Ik zou dat mengen wel een beetje eng vinden. Je weet dan niet precies wat hij of zij per voerbeurt krijgt.
Pony krijgt nog veel meer te eten maar de vraag ging over de bietenpulp. Vandaar dat alleen benoemt.
Hij krijgt nog
Fibrenuggets
Vitalbix breed&grow
vitalbix nutrimash
Sinds deze week ook sojaschroot. Had eerst luzerne maar dat eet hij bijna niet meer.
Caritas schreef:monsera schreef:In de zomer is het dan mss niet zo handig om te voeren. Alhoewel ik dat andere voer ook s avonds van te voren al klaar meng. Dan staat het ook wel een aantal uren tot s morgens vroeg.
Ik maak 's avonds voor 's ochtends en v.v. De emmer dek ik af met een doek tegen de beestjes. Het is nog nooit gebeurd dat het niet goed meer rook oid. En mijn ruin is écht een zeikdoos met eten.
Hilli schreef:Ik maak zelf het eten klaar en zet het dan neer voor degene die het voert. Langer dan 12 uur staat het niet en als het warm is (zomerdag) is het klaarzetten niet van toepassing.
Op elke zak bietenpulp staat gewoon wat erin zit. De bietenpulp van Pavo/speedibeet is ontsuikerd dus daar zit maar 5% in zo uit mijn hoofd. 1 deel speedibeet op 3 delen water en snel klaar.
In de Van Gorp/Arie Blok bietenpulp zit wat meer suiker (helaas etiket niet bij de hand), en voer je 1 deel bietenpulp op 5 delen water. Welen kost minimaal 4 uur met koud water, heet water gaat sneller. Kwestie van voelen. Kost minder dan de speedibeet.
Dus als je de tijd hebt zou ik voor bietenpulp kiezen.