Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SBravour schreef:Voordat ze vanaf de winter echt een beetje opgepakt werd, zat ik er max een kwartiertje 1x per week op, voor de rest af en toe even los gelongeerd; ofwel, ze werd dus niet echt getraind. Nu houdt de training toch wel een uurtje stap-draf-galop in, maar dus nog zeer basis. Om over stelling en buiging nog maar niet te spreken, daar kwamen we nu pas aan toe..
Ze loopt in stap niet verkeerd zover ik kan beoordelen.
SBravour schreef:Snap ik, misschien ben ik ook wel te snel gegaan, ik reed nu om de dag.
Maar hoe doen jullie dat dan met les? Mijn lessen zijn toch altijd een uur, en wil wel dat mijn paard daar de conditie voor heeft..
Ik ga mij eens in trainingschemas verdiepen.. Zondag de chiropracter er ook even naar laten kijken, misschien kan die ook iets vinden!
Ayasha schreef:SBravour schreef:Snap ik, misschien ben ik ook wel te snel gegaan, ik reed nu om de dag.
Maar hoe doen jullie dat dan met les? Mijn lessen zijn toch altijd een uur, en wil wel dat mijn paard daar de conditie voor heeft..
Ik ga mij eens in trainingschemas verdiepen.. Zondag de chiropracter er ook even naar laten kijken, misschien kan die ook iets vinden!
Ik geef de mijne de dag voor de les meestal vrij. Echt vrij. Dus geen longe, geen wandeling, hij houdt die lessen eigenlijk heel makkelijk vol. Ik veronderstel dat er ook in de les korte stappauzes zijn?
Ik heb een paard met enorm veel ‘go’ maar in de tijd dat ik zoveel reed als jij nu begon hij ook te voelen alsof hij ‘mentaal moe’ was. Hij uitte dat wel anders maar de oorzaak was hetzelfde. Door kortere trainingen te doen en meer rust werd hij juist veel fijner. Hield hij het allemaal makkelijker vol.
Wat is het ergste dat kan gebeuren als je het een tijdje probeert?
Misschien heb jij ook wel eentje die juist beter wordt van minder.
Diddykong schreef:Tja het kan van alles zijn, van een overbelasting tot een peesblessure. Wij kunnen er helaas niet inkijken.
Ayasha schreef:Ik ben eigenlijk altijd verbaast wat mensen zien als "rustig aan doen"
4 keer per week een uurtje er op doet mijn paard dat Z getraind wordt en competitie loopt niet eens.
En dat valt hier dan onder "rustig opbouwen."
Een verstapping kan altijd maar ik zou sowieso wel eens heel kritisch kijken of zo lang trainen nu echt nodig is.Degene die hier het hardst werkt loop max een 40tal minuten. De 6 jarige wordt gemiddeld een half uurtje gereden en maximum om de dag. Heel af en toe komt het eens voor dat ze twee dagen na elkaar gereden wordt maar dat zijn dan altijd twee lichte dagen. De dagen dat ze niet gereden worden staan ze gewoon paard te zijn op weide. Anders hebben ze toch nog geen rust dag?
Aan de longe of het bos in is ook gewoon werken ook al zie jij dat niet zo.
Een verstapping kan altijd maar gezien ze in de les onregelmatig werd zou je die dan toch gevoeld hebben lijkt me.