Naast deze ‘harde brokken’ heeft hij ook gewoon kale stugge plekken op zijn benen van oude littekens. Naast de extra doorbloeding die hij door de arbeid krijgt wil ik zijn huid op zijn benen eigenlijk soepel proberen te houden en kijken of het lukt om de littekens minder tot niet terug te laten komen als harde brokken.
Ik zat zelf te denken doormiddel van een crème . Vaseline lijkt mij geen goed plan want dit houd wel vet, maar is op olie basis en laat geen lucht door en sluit de boel juist af.
Uiercreme is meer op vet basis en leek mij misschien een beter alternatief.
Echter zat ik zelf ook te denken aan slakkengel. Dit gebruik ik namelijk op mij zelf om littekens soepel te houden, maar is het wel verstandig een menselijk goedje op een paard te smeren?
Waar ik naar vraag is eigenlijk of jullie nog wat weten, in welke hoek ik moet zoeken of misschien andere trucjes.
De foto’s zijn van afgelopen winter. Ik zal morgen of overmorgen even recente foto’s maken. Maar swinters zagen zijn benen er zo uit (+ heel wat haar...). Het zijn echt harde ‘eeltachtige’ brokken die knoepert hard zijn en echt vastzitten aan zijn huid. Vallen ze er af zit er dus gewoon een wondje op zijn been.