Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Solistar schreef:Ik heb een soortgelijke ervaring, vage ademhalingsklachten met af en toe pompen, maar kon er de vinger niet op leggen en was niet dampig. Ik gokte ook op een allergie, maar heb na het zoveelste advies van Ventipulmin besloten om naar de kliniek te gaan om de oorzaak te laten achterhalen. Ze hebben een bronchoscopie gedaan en daar zijn wij heel veel wijzer van geworden. Valt te combineren met een longspoeling evt. Ik weet niet of je hier al aan gedacht hebt en dit nog wilt doen met een ouder paard, maar het heeft mij een hoop rust gegeven en duidelijkheid kwa behandeling.
janna schreef:Kan het niet de enorme hoeveelheid pollen en stof in de lucht zijn? het is zo droog nu....
Sosha schreef:Ik was al aan het kijken, maar ik vrees dat ik die rekeningen net niet meer heb.
Het was volgens mij gewoon een mensen-medicijn.
De DA haalde het ook bij de apotheek.
DA was Henk van der Veen van De Lingehoeve in Lienden
BabiiVeeraa schreef:janna schreef:Kan het niet de enorme hoeveelheid pollen en stof in de lucht zijn? het is zo droog nu....
Dit is ook waar wij aan denken inderdaad, al is het wel een hele plotselinge en gelijk hele heftige reactie op stoffen die “normaal” ook aanwezig zijn, zij het in mindere mate. Ze heeft eerder in warme en droge periodes zoals bijvoorbeeld vorige zomer nog niet het minste kuchje gegeven. Vandaar dat we ook “pollen/stuifmeel van een nieuw aangeplante boom/struik” nog als optie hebben.
@Sosha; als je zou willen kijken welk medicijn het was, hoor ik het graag!
@tootje71: snel even gegoogled, dus nog niet uitgebreid onderzocht, maar klopt het dat dit met name een supplement is voor bij slijm in de longen? Volgens de dierenarts zijn de longen namelijk schoon en droog, geen vocht en geen slijm.
Sosha schreef:Ik heb destijds ook lopen tobben met een paard, uiteindelijk dacht de DA astma.
Kap en compressor aangeschaft en toen begonnen met vernevelen, 10 dagen op 10 dagen af, ik weet alleen even niet meer met welk medicijn. Dat zou ik op moeten zoeken.
Maar paard bleef er super onder.
pien_2010 schreef:Bij een allergie van mijn paard Polie, heb ik via de apotheek hier in Magnac laval homeopathische tabletjes tegen allergie geadviseerd gekregen. Ik heb dat 3 jaar gebruikt en elk jaar had ze minder last (de 1ste dagen juist wat meer). Al 2 jaar heb ik geen klachten meer bij Polie.
Ik weet dat homeopathie omstreden is in Nederland. Hier in Frankrijk hoort het bij de apothekersopleiding en wordt regelmatig door artsen ook homeopathische medicijnen voorgeschreven. Misschien kun je ook eens die richting op denken en overleggen met een apotheek.
De pilletjes waren dezelfde als voor mensen in dezelfde hoeveelheid. Wat en hoe weet niet meer.
BabiiVeeraa schreef:Ik slik zelf trouwens jaarrond cetrizine vanwege mijn allergie voor stof en paardenZijn dat gewoon dezelfde tabletjes in dezelfde hoeveelheid Rina? Lijkt zo weinig in verhouding.
BabiiVeeraa schreef:Het zo veel mogelijk buiten zetten is iets waar ik over dub. Ze heeft duidelijk buiten meer last dan binnen, het voelt dan niet goed om haar naar buiten te sturen, zeker op zo’n hete droge dag als vandaag.